Ny multirulle,men vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle,men vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny multirulle,men vilken?

Har tittat på en del rullar och har beslutsångest vilken jag ska köpa?Dom som det står mellan är.
    1/Ambassadeur Revo Aurora
    2/Daiwa Steez Ultra Magnesium
    3/Shimano Core 100MGFV
    4/Shimano Calais DC
    Rullen måste vara högervevad.Är det någon som har någe erfarenheter av dessa rullar?Vilken skulle ni rekomendera,och stirra er inte blinda på priset för den dyraste rullen behöver ju inte vara den bästa;-)rullen ska användas till spinnfiske med vikter upp till 40g.
    Tacksam för svar.
    Mvh/

Var ska du fiska? I havet eller endast insjö?

Kommentera

Om du sneglar på Revon så kolla istället på nya Revo Premier, den uppdaterade från 2010 med både magnet och centrifugalbroms..
      Tror Auroran "bara" har magnet.. I princip tror jag du får 2st Premier jämfört med 1st Calais DC..

Kommentera

Jag ska bara fiska i insjö.
        Då ska jag kika lite på Revo Premier.
        Fler som har några tankar om detta?
        Mvh

Kommentera

Är nog inte så många som testat alla fyra rullarna och kan rekommendera någon av dem. Hade jag själv fått välja, så hade jag tagit coren. Högt betyg av tackletour och även betydligt billigare än både steez och calais dc. Har själv haft funderingar på att köpa mig en core 51 Mg7 till det lättare fisket. Vet inte om revon riktigt hamnar i samma liga som de övriga

Kommentera

Kolla även på daiwa zillion 270-300$ beroende på modell. Fått grymt bra kritik. Ett lite billigare alt är curado 200 e7. 180$.
            Både steezen och core har magnesium gavlar som man får betala väldigt mycket för. Så är inte så lätt rulle som möjligt det viktigaste så hittar man riktigt fina rullar till bättre pris!

Kommentera

Mitt förslag skulle vara en calcutta/conquest dc, gärna i storlek 100.
              Ok att fiska med vid kusten och i saltvatten om du åker dig någon gång. Kastar långt oxå.
              Blev imponerad när Jag fiskade med en sådan under en USA resa.
              Avråder i från magnesium rullar. Man blir lite begränsad till slut, även om du fiskar bara i insjöar.
              Häls /T

Kommentera

Jag har zillion och premier, båda är fina rullar, mycket fina. Vilken av dem man väljer är en smaksak. En Calcutta/cardiff DC står dock högt på listan över önskeprylar 8)

Kommentera

revo är skräp. allt jag har att säga. Ska man ha amba så ska man ha amba. OBS talar av erfarenhet.
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Kolla även på daiwa zillion 270-300$ beroende på modell. Fått grymt bra kritik. Ett lite billigare alt är curado 200 e7. 180$.
                    Både steezen och core har magnesium gavlar som man får betala väldigt mycket för. Så är inte så lätt rulle som möjligt det viktigaste så hittar man riktigt fina rullar till bättre pris!
                    Men Jörgen. Nu blev jag förvånad. Om du nu rekommenderar rullar som inte är med på listan, så kan du ju välja den jag vet vi båda ser som "numero uno" dvs en fullvässad rocket ala UT. Slår vilken japp som helst, i alla väder

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 304 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13