nån som har erfarenhet av Savage Gear MP Pro Trigger 8ft --> 150g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nån som har erfarenhet av Savage Gear MP Pro Trigger 8ft --> 150g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nån som har erfarenhet av Savage Gear MP Pro Trigger 8ft --> 150g

Är sugen på två sådana spön . dock har ja inte känt som på dom å jobbar/pluggar så tiden räcker inte till å åka till min lokala sportfiskeaffär ( City Fiske ) och känna på nått .

SÅ skulle vilja veta fördelar/nackdelar med detta spö . Och kan man ha dom även till trolling med Westin Jätte o Zalt 19cm Sjukt ..

Mycket tacksam för snabba svar
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Jag har ett >150 och ett 40-100 och är helnöjd med dem. Använder dem till både trolling och spinnfiske. Känns riktigt prisvärda också.

Kommentera

Jag använder 40-100gr 8´ modellen och jag tror inte du behöver styvare spö än så till dom betena. Spöt känns styvt och tar utan större problem upp till 120gr. Jag fiskar själv mycket med stora zalt, westin och tailbeten med det spöt. Mycket spö för pengarna är det iaf

Kommentera

Tack för dom snabba svaren . Få bli å beställa då
        Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Kommentera

Jag kör med exakt det spö du frågar om om jag är nöjd med mitt, kastar bulldawgs och större jiggar med det. Har även kört trolling med diverse större vobbler och det har funkat bra.

Det finns säkert bättre spön som är mer känsliga när man t.ex. jiggar men det är en prisfråga också, detta spö passade mig bra.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
            Jag kör med exakt det spö du frågar om om jag är nöjd med mitt, kastar bulldawgs och större jiggar med det. Har även kört trolling med diverse större vobbler och det har funkat bra.

Det finns säkert bättre spön som är mer känsliga när man t.ex. jiggar men det är en prisfråga också, detta spö passade mig bra.
            Instämmer helt och hållet!

Kommentera

Säljer en för 700:-

Kommentera

Passar på att fråga hur 40-100g modellen är till mindre gädda? Känner man dom något alls eller är spöt för styvt för det?

Kommentera

Har haft ett 8' 150gr och tyckte det var alldeles för klent, pallade max beten på 80gr samt inget tryck alls i klingan. Nä, satsa på något annat.

Kommentera

Skillnad på aktion till spinn och trolling, ofta bättre med lite snabbare till spinn för bättre krokningsegenskaper? Till trolling är Dipsey diver spön bra, alt CWC heavy trolling.
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 707 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04