Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett Berkley Signa Pike spö som gick av i ett mothugg under dragrodd... Tror gäddan vägde hela 1 kg, så det måste ju ha varit ett jäkla tryck i klingan... Uruselt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
      Helt klart ABU-rullarna jag har köpt... En havsfiskerulle och en UL-rulle! Det är bara REN SKIT! OCh extra dyrt bara för att det står ABU... Hade jag haft bättre tur med dom rullarna hade jag gärna testat deras lågprofilare, men som det är nu...ALDRIG I LIVET!
      Får jag fråga vilken UL-rulle du köpte? Jag köpte en på 90-talet jag använder än i dag!

Kommentera

Du jag har gjort mig av med skiten faktiskt... Så jag kan tyvärr inte svara på det... Men jag tror du gjorde rätt i att köpa när ABU fortfarande gjorde riktiga kvalitetsgrejer... Det är som med Mercedes ungefär. Nu för tiden görs ju bara skitbilar som rostar så fort man nyser på dom..
        /Team Perax, Jon Persson
        http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Köpte ett Fladen fiskeset till grabben för att se ifall han kanske kunde bli intresserad. Första kastet gick BÅDE rulle och spö sönder. Spö bröts på två ställen och rullen för i bitar...
          Ha ha ha

Förlåt men det lät så jä.. dråpligt så jag höll på att garva i byxan
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Hmm tror tråden skulle bli kortare om man vände på det och fick skriva om bra skit saker man köpt Mycke skräp som tillverkas idag, vilket tyvär inte hjälper vår redan sargade miljö. Tyvär så har jag själv gynnat dessa bovar genom att handla deras grejer, typ värdelösa spinnare, skitspön å rullar som funkar en gång knappt. Jag tror man gör miljön en tjänst om man håller sig till grejor från kvalitetskända märken. Synd bara att de är tvungna att konkurera med dessa sämre och billiga prylar, då de själva måste göra billigare "skitsaker" för att överleva.
            I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Shimano Alivio - skitrulle som mer eller mindre dog efter sin första riktiga gädda på 7 kg. Dessutom sämsta bromsen jag upplevt, redan innan gäddan...
              http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Betesväg är det Muskey Mayhem spinnare jävla trams med usla krokar å inge fisk får man .
                Nils Master wobbler Westins jätte har bara haft nya modellen.
                Evil Eye från Savagear nån gummifisk som gick i 2 delar efter 1 gädda .
                Boa 60 ibs tafsmatreal vilket jävla skräp som ena stunden håller å lyfta ett tåg med för att sen bara gå av , så fort man titta på den .

/Fredrik
                Tror ni att deras verticaljiggar är likadana? (savagear)

Kommentera

Jag köpte en ABU Active Spinner på rek. av en kompis som fått mycket på den. Den spinner skitbra och fångar en del fisk men första gäddan, ca 2 kg, jag fick på den lossnade pga att kroken gick av. Det har också hänt på tre st ABU Atom jag köpt. ABU har alltså skitkrokar på sina beten. Vidare lossande nästan all färg på Active spinners kropp, plus ögonen så nu åker det omkring en liten blygrå oformlig kropp efter spinnskeden. Funkar inte lika bra längre kan jag säga.

Tycker något för 50kr ändå ska hålla för EN fisk.
                  http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Nu vet jag inte om jag begår en olaglig handling när jag ratar en hel tillverkare...

Men, jag har köpt jerkspö som gick av i skarven. Jerkar som har fullkomligt värdelös gång och tafsar som går av när (som ovan skrivits) går av när man öppnar beteslåset.

MEN GE FAN I bromanodells JÄVLA XL-LUCIUS-skit.
                    Om någon av er som står bakom B&O läser detta, så fan... RYCK UPP ER! Känner mig riktigt irriterad på att jag i slutändan blivit konstant missnöjd med era grejer!

Fr.o.m. nu håller jag mig till cwc, savagear och andra erkända märken.

Sen håller jag med om att musky mayhem-grejerna är totalkassa! Pinsamt att skeppa iväg krokar som är totalslöa. Sen får man som sagt inga firrar på dem :-P

Ne, vill man ha kvalité, får man köpa kinesiskt... HAHA!

Kommentera

Bytte min ledade Abu tormentor sinking mot en sketen conrad wobbler inget köp men dumt gjort iallafall. Fladen kit, deras usla vibraxliknande spinnare och alla mepps liknande skiten som knappt spinner plus deras abborrfärgade skeddrag som blev helt utklassad av en toby i samma färg, en westins mini wobbler som har irriterande ful gång ( Kanske mitt fel ) plus den hemska fireline crystal flätlinan för hela 349 kr :0

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 753 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04