Vart köper man Power Pro bulk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart köper man Power Pro bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart köper man Power Pro bulk?

Skulle behöva en 1370-meters spole med Power Pro i 0,36, vart köper man dessa billigast?

Det enda stället jag minns är Olssonsfiske.se, där har dom en del bulkspolar fast priset vet jag ej hur mycket det skiljer sig ifrån andra butiker.

Kommentera

kolla på ebay....

Kommentera

Köpte 500 meters pp gul för 240 spänn ink frakt från usa men det tog ca 2 veckor ... trevlig säljare

Kommentera

PS det var ebay ..... och det är ingen tull pga att under 500 - 700 kr är det ingen tull

Kommentera

Ursprungligen postat av Ecceback Visa inlägg
            PS det var ebay ..... och det är ingen tull pga att under 500 - 700 kr är det ingen tull
            Smart, tänkte aldrig på att dela upp det på 500-metersspolar för att slippa tull & moms. Känns som det alternativet blir svårslaget prismässigt.

Tack för svaren!

Kommentera

Testade och gjorde en beställning på en 500-yards spole. Fick betala 415:- inkl frakt, vilket blir typ 0,90:-/m. Hoppas allt går snabbt och smidigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ecceback Visa inlägg
                Jag hämtade ut ett paket ifrån USA igår som var på $48.00 (gitarrdelar) och fick betala tull, moms och expeditionsavgift till Posten.
                Det händer att sändningar går igenom utan att det blir tull och moms men jag har aldrig hört att det skall vara avgiftsfritt under ett visst belopp.

Kommentera

Ursprungligen postat av jägarn Visa inlägg
                  Skulle behöva en 1370-meters spole med Power Pro i 0,36, vart köper man dessa billigast?
                  Ta kontakt med Callesierra här på Fiskesnack så hjälper han dig hälsa i från mig.
                  Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
                    Jag hämtade ut ett paket ifrån USA igår som var på $48.00 (gitarrdelar) och fick betala tull, moms och expeditionsavgift till Posten.
                    Det händer att sändningar går igenom utan att det blir tull och moms men jag har aldrig hört att det skall vara avgiftsfritt under ett visst belopp.
                    Jasså, lät inge vidare.

Jag vet att vissa paket "slinker" igenom, men tullen har blivit tuffare på senare år och nu fastnar det mesta som ska momsas. Jag har sluppit betala tull och moms på rätt mycket billigare prylar som jag handlat, men det var visserligen ett tag sedan sist.

Även jag hade förstått det som att under 500:- - ingen tull och moms. Men jag läste nu att prylar måste skickas som "gift" samt får ej överstiga 500:- i värde för att man ska slippa tull och moms.

Åker jag nu på tull och moms så bör den totala kostnaden bli kring 600 spänn, dvs 1,30:-/m - inte så superbilligt.
                    Senast ändrad av jägarn; 2010-07-28, 19:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04