En bra längd på ett alround spö ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En bra längd på ett alround spö ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En bra längd på ett alround spö ?

Nu är det nästan krig varje semester man ska åka iväg, vill ha med mig jerk, spinn spöna och UL spöt, 4st spön och en väska med fiske prylar, jerk och ena spinnspöt får va inne i bilen för de inte får plats annars.

Nu kommer jag skippa jerk och spinn spöna och köpa ett alround spö som fungerar hyfsat för lite spinnfiske och lite lättare trolling fiske. Men då är frågan vilket man ska satsa på finns en uppsjö av fiske spön.

Någon här som har ett bra tipps på ett bra spö? UL kittet jag har hanterar 0-10g så 10g o uppåt borde spöt kunna hantera (kommer inte använda tunga beten som jerk osv med denna)
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Låter som att ni behöver större bil
    Annars har väl LF/RST fått rätt bra omdömen, eftersom du bor i närheten skulle jag rekommendera en tur in till Lundgrens i Gamla Stan för att känna och klämma på spöna samt snacka lite skit med personalen.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Savage gear senzora tillverkas inte längre men kan kanske finnas någonstans. Det är 8,2 fot med kastvikt 7-25. Mitt favoritspö helt klart. Drillade en 6+ gädda(från kanot) nyligen och det är grymt skönt. Det är tvådelat.

Annars kanske detta är det du söker. Om du orkarmed ett femdelat 7fots spö dvs.

Kommentera

hur är dagens teleskopspön ? Köpte ett för länge sedan vart inte alls nöjd med den. Men nu har tekniken gått framåt så man vet inte, någon som har bra erfarenheter av dessa ?
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
          Nu är det nästan krig varje semester man ska åka iväg, vill ha med mig jerk, spinn spöna och UL spöt, 4st spön och en väska med fiske prylar, jerk och ena spinnspöt får va inne i bilen för de inte får plats annars.

Nu kommer jag skippa jerk och spinn spöna och köpa ett alround spö som fungerar hyfsat för lite spinnfiske och lite lättare trolling fiske. Men då är frågan vilket man ska satsa på finns en uppsjö av fiske spön.

Någon här som har ett bra tipps på ett bra spö? UL kittet jag har hanterar 0-10g så 10g o uppåt borde spöt kunna hantera (kommer inte använda tunga beten som jerk osv med denna)
          Kolla in LF tailchasier light 7,4 fot kastvikt 14-40 gram delbart tar liten plats .Finns hos Lundgrens .

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 771 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S