Angående fiske efter Abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angående fiske efter Abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angående fiske efter Abborre

Hejsan alla!

Vet att det finns en hel del skrivet om fiske efter Abborre redan men känns ändå lättare och fråga specifika frågor så här, så hoppas det går bra ändå

Jag har fiskat en del i en å här, aldrig fått nån abborre förrän nu men idag lyckades jag äntligen få en abborre på några hekton grymt glad

Men har lite frågor, idag körde jag med grön skalle och gul kropp är detta med färger viktigt för att få mycket napp? Sen hur skall man fiska jigg? Känns som det finns väldigt mycket åsikter om detta? Det ja gjorde idag var i allafll att låta den åka ner till botten och sen veva 5 varv ungefär sen låta den glida ner igen och hålla på så, är detta en bra metod eller borde jag göra på annat sätt?

Sen sett nåt som heter Gulp och verkar vara luktande jiggar är detta bra? Och Relax jigg vad är detta?

Sen just nu har jag en rulle ch teleskopspö från Biltema tror det är lite för kraftigt egentligen för får inte alltid jiggarna så långt jag vill.

Funderar på UL men har ingen erfarenhet av vad som egentligen är UL? Hur lätta ska dessa spön vara? Vore schysst om nån kunde ge tips på bra UL spö för abborre gärna rulle med, sen har ja kört med nylonlina än så länge antar jag ska köra med flätlina? Vore även bra om man fick reda på hur man vet hur tunga jigghuvuden man ska använda till respektive spö? Försökt kolla på mitt billiga spö men stod inga vikter där?

Sen en sista fråga, anser ni att Jigg är bättre än skeddrag och spinnare för abborre?

Sen hoppas jag att jag inte bara får massa svar, "Använd Google", det är ganska störande när man frågar efter hjälp och svar. Ofta sägs det ju att man är för lat för att söka men skulle nog samma sak tillbaka då att det är lathet att inte svara

Tack i förhand för hjälpen

/Isak "Blivande abborrfiskare"
    Senast ändrad av isakobuffalo; 2010-06-05, 20:55.

Min största abborre tog jag på en Rapala wobbler annars tycker jag att Myrans Wippspinnare funkar bäst. :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
    6 svar
    1 716 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Benjamin S  
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04