Köpråd haspelspö, Berkley eller Shimano? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd haspelspö, Berkley eller Shimano?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd haspelspö, Berkley eller Shimano?

Hej!

Mitt första inlägg här. Har varit å vänt på något annat fiskeforum, men där tycks inte haspel vara värt så mycket. Prövar därför att få lite råd här.

Har i dagsläget ett Shimano Forcemaster 8 fot 5-20g som jag tycker funkar helt okej, men pryltok som man är kan man inte låta bli att snegla efter nya grejor. Brorsan köpte ett Berkley Lightning som kändes riktigt trevligt. Lite svårt att sätta fingret på vad det var jag gillade med det, men det gjorde iaf att jag fick upp ögonen för det märket.

Har funderat lite på att skaffa mig ett längre spö då jag som glad amatörfiskare inbillar mig att det vore fördel eftersom jag fiskar mycket från land. Primärt i Lagan och närbelägna sjöar.
    Min tanke går åt ett spö på 9 eller 10 fot och med betesvikt någonstans mellan 5-25g. Fiskar Abborre och Gädda.

Mina frågor är primärt om ni anser jag gör fel om jag väljer ett lite längre spö (eller byter spö öht) och fråga två är om ni hade valt ett Berkley Series One eller ett Shimano Beastmaster alt.Speedmaster?
    Kan tillägga att jag hittade ett Series One för under tusenlappen, vilket i mina öron låter som affär-direkt-pris.

Man kan fråga sig varför ingen har något att tillägga. Åsikter brukar det ju vara gott om annars, men tydligen inte när det gäller min frågeställning.

Kommentera

Ursprungligen postat av SneakyBastard Visa inlägg
      Man kan fråga sig varför ingen har något att tillägga. Åsikter brukar det ju vara gott om annars, men tydligen inte när det gäller min frågeställning.
      Det är synd om dig som inte får några svar.... Alla de spön du nämner är ju bra och passar för ditt fiske. Men varför byta om nått fungerar bra och man är nöjd med det? Gräset är inte grönare på den andra sidan.
      Jag själv har två bla 2 spön från prologic som jag har haft rätt länge och är nöjd med. Ett jig'n spin och ett zensora, det är fina spön till ett hyggligt pris. Jag har inte kunnat hitta något bättre så de hänger med än.
      sigpic

Kommentera

Klart att du ska ha ett längre spö om du fiskar mest från land.
        Series one är mycket trevliga spön, jag har själv ett 9 fots dock spinn versionen och jag är grymt nöjd med det spöt.
        Under tusingen är ett så kallat "slå till direkt pris"
        Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
        Full fart spar tid
        http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Series One är ett mkt bra spö och för 1k är det ett "rån" så ja köp den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            Series One är ett mkt bra spö och för 1k är det ett "rån" så ja köp den.
            Håller med. Har många spön men Series One är min #1 favvis.

Kommentera

Tack för tipsen grappar! Får bli affär innan säljaren ändrar sig. =)

Kommentera

Inte meningen som reklam, men vi har fått in ett litet parti av Berkley Series One 7, 8 och 9 fot på Hi-Sport i Åkersberga för 800-900. Ibland går det att hitta bra och billiga saker så länge man vet vad man letar efter. Vi försöker iaf i våran butik alltid informera folk om att märkesvaror är att föredra framför våra egna märken...

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                  Inte meningen som reklam, men vi har fått in ett litet parti av Berkley Series One 7, 8 och 9 fot på Hi-Sport i Åkersberga för 800-900. Ibland går det att hitta bra och billiga saker så länge man vet vad man letar efter. Vi försöker iaf i våran butik alltid informera folk om att märkesvaror är att föredra framför våra egna märken...
                  Vad är meningen med inlägget då?
                  Måste fråga eftersom du säger att det inte är menat som reklam.
                  Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
                  Full fart spar tid
                  http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojje73 Visa inlägg
                    Vad är meningen med inlägget då?
                    Måste fråga eftersom du säger att det inte är menat som reklam.
                    För min del är det enbart positivt. Allt som bidrar till att man kan hålla kostnaderna för inköpen nere är ju tacksamt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 701 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04