Är Shimano så mycket bättre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är Shimano så mycket bättre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

kör med både Abu och shimano rullar, fördelen enligt mig med abu är lätt att få tag på reservdelar (som behövs då och då) samt priset. Shimanos rullar get ett bättre helhets intryck, vad gäller broms invevning osv. Reservdelar till shimano vet jag inget om har ej behövt några än men däremot va rullarna dyrare.

Men nästa rulle jag köper blir en shimano calcuta, tror mer på den rullen än ambassadeur rullarna =D
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      kör med både Abu och shimano rullar, fördelen enligt mig med abu är lätt att få tag på reservdelar (som behövs då och då) samt priset. Shimanos rullar get ett bättre helhets intryck, vad gäller broms invevning osv. Reservdelar till shimano vet jag inget om har ej behövt några än men däremot va rullarna dyrare.

Men nästa rulle jag köper blir en shimano calcuta, tror mer på den rullen än ambassadeur rullarna =D
      fördelen enligt mig med abu är lätt att få tag på reservdelar (som behövs då och då)

Reservdelar till shimano vet jag inget om har ej behövt några än men däremot va rullarna dyrare.

Kommentera

Shimanos rullar är fina men klart överprisade i Sveirge..precis som Daiwa. Sorön för 1600 spänn motsvarar en 2500 kr Shimano/Daiwa i kvalité

Kommentera

Har kört twin power och Stella FB under ett antal år.
          Haspelrullarna från shimano är överlägsna
          När det gäller multi så finns det inget som slår ABU

Kommentera

Ursprungligen postat av rock bottom Visa inlägg
            Har kört twin power och Stella FB under ett antal år.
            Haspelrullarna från shimano är överlägsna
            När det gäller multi så finns det inget som slår ABU
            Vad är så bra på en ABU multirulle? Jag har sålt bort allt vad abu heter i min rullpark, jag är otroligt missnöjd & besviken med de rullar jag haft och åt helvete för dyra för att vara så dåliga. Kass broms dvs ojämn och allmänt dålig, backspärrar som flugit ja nästan allt har hänt med mina föredetta ABU kan iofs bero på att jag fiskat till havs med dem men det har jag gjort med mina shimano & daiwor utan några som helst problem.

Nästan alla abu rullar jag har haft har börjat kärva efter ca: 4 dagar i saltstänk och inuti var det ingen fröjd till skillnad mot shimano & daiwa rullarna som såg ut som nya inuti och inga funktionsstörningar även bromsen funkade klockrent.

De säger ju att kastlängderna skall vara bättre på ABU multirullar men jag vet inte om jag håller med om det, möjligvis om man köper ett rulltrim för ett par tusen men då köper jag hellre en accurate lr dyligt för då börjar det närma sig samma pengar som en sån.

Men som sagt det är min erfarenhet av ABU ni andra kanske har bättre erfarenheter av dem.
            http://drmussla.mine.nu

Kommentera

-Du gör nogenting fel!-

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Shimanos rullar är fina men klart överprisade i Sveirge..precis som Daiwa. Sorön för 1600 spänn motsvarar en 2500 kr Shimano/Daiwa i kvalité
                Det är ELBE/Normark som trissat upp priserna något hysteriskt på både Shimano och Rapala m.m
                Listpriset som butikerna köper in för är på samma nivå som slutpriserna till kund är i många andra länder, det i kombination med moms och allmänt högt skattetryck leder till höga priser.
                Varför kostar en Wobbler i butik 6-7 dollar i USA när listpriset i Sverige ligger på kanske 49-59:- för en vanlig Rapala Original??

Hur som helst så gör Shimano sjukt fina rullar och har väl det bästa sortimentet på marknaden.

En Sorön motsvarar väl snarare en Technium kanske och dom kostar inga 2500:-

Kommentera

Här står att Shimano-rullarna är tillverkade i Malaysia:

Iofs bara rullar upp tilll 3000 kronors klassen med i testet.

Kommentera

På min Shimano Stradic står det " Made in Japan", på Shimano Nasci är det made in Malaysia.

Kommentera

Har sen innan några Ambassadeur rullar (för Jerkfiske)som jag är mycket nöjd med.
                      Köpte häromdagen en splitterny Calcutta 101b som jag hade tänkt att ha till UL Jerk/swimbait.
                      Grymt besviken på denna rulle. Backspärren har 80 talskänsla dvs glapp. Inte imponerad alls.
                      Skall skicka tillbaka den och jag hoppas att det är något fel annars så blir jag ännu mer besviken.....
                      Sorry alla Shimanofantaser :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 712 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S