Är Shimano så mycket bättre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är Shimano så mycket bättre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
    Abu Suverän var bra, men ack så tung.
    Eller hur...kvalitet väger...har du studerat konstruktionen i detalj och materialvalen....kompromisslöst ända ut i varenda skruv. Haspelrullarnas Ambassadeur utan tvekan! Förstår att den blev för dyr att tillverka....för små marginaler

Senast ändrad av Långåmjukis; 2010-05-11, 15:11.
    Medlem i GGG-U
    Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Bara att vänta och se, mina sorön är otroligt sköna och gedigna, men de har ju bara funnits ett par år.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter_B Visa inlägg
        Jag sitter och kollar i Normarks och ABU's kataloger. Den dyraste haspelrullen som ABU gör kostar 1699:- (Sorön STX) och den dyraste Shimano gör kostar 10495:- (Stella FD).
        Bläddra vidare så hittar du väl Penn haspelrulle för runt 10000:- i Abu-katalogen vill jag minnas

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
          Bläddra vidare så hittar du väl Penn haspelrulle för runt 10000:- i Abu-katalogen vill jag minnas
          Ja, jävlar du... Den var ju inte ens snygg... Men då kan vi ju blanda in den i leken också då.

Men som sagt, min äldsta Abu rulle är nu 18 år. Den har funkat i ur och skur och i alla lägen utan några som helst problem. Tror aldrig att den varit öppnad och smord en enda gång heller. Bara bytt lina och fångat mer fisk ;-)

Fast det kanske byggdes bättre grejer över lag för i tiden... Nu lät jag gammal... haha...

Kommentera

Äger ett par Shimano rullar, är dom bättre? ja! kvaliten, känslan dom förmedlar, designen, linupläggningen, m.m! slår abus med hästlängder!
            Äger en Stella 4000FD, nypris 8995:-, är den värd pengarna? Nej! är det en av de bästa rullarna du kan köpa? JA! Säger bara, kraft kraft kraft, fenomenal linuppläggning, silkeslen gång, marknadens atagligen bästa broms! Även om jag tycker den har för många inställningslägen, kan bli lite jobbigt ibland.
            Aldrig mer ABU, Shimano e det som gäller! Har haft okuma oxå, men de e fan inte samma känsla i grejjerna.
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
              Äger ett par Shimano rullar, är dom bättre? ja! kvaliten, känslan dom förmedlar, designen, linupläggningen, m.m! slår abus med hästlängder!
              Äger en Stella 4000FD, nypris 8995:-, är den värd pengarna? Nej! är det en av de bästa rullarna du kan köpa? JA! Säger bara, kraft kraft kraft, fenomenal linuppläggning, silkeslen gång, marknadens atagligen bästa broms! Även om jag tycker den har för många inställningslägen, kan bli lite jobbigt ibland.
              Aldrig mer ABU, Shimano e det som gäller! Har haft okuma oxå, men de e fan inte samma känsla i grejjerna.
              personligen skulle jag aldrig betala 9k för en rulle...

Kommentera

Det här är mycket bra prisvärda rullar om man inte vill kötta ner sig i Shimano-träsket

Medlem i GGG-U
                Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Den här frågan brukar dyka upp lite då o då, dom flesta tycker Shimano är den bättre av dom bägge, det som stör mig lite i denna jämförelse är att dom som hyllar Shimanorullarna oftast nämner rullmodeller som kostar 3/4 ggr så mkt som Aburullen.

Jämföreslen bör kanske göras på två rullar som kostar lika mkt o då är det kanske inte lika klart vem som har den bästa rullen.

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
                    Den här frågan brukar dyka upp lite då o då, dom flesta tycker Shimano är den bättre av dom bägge, det som stör mig lite i denna jämförelse är att dom som hyllar Shimanorullarna oftast nämner rullmodeller som kostar 3/4 ggr så mkt som Aburullen.

Jämföreslen bör kanske göras på två rullar som kostar lika mkt o då är det kanske inte lika klart vem som har den bästa rullen.
                    "Kan inte svara på om Stellan är 6x bättre än Sorön, men kr för kr räknat..?

Shimano krossar Abu när det gäller haspelrullar!!! "

Kanske du skulle läsa alla inläggen..

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
                      "Kan inte svara på om Stellan är 6x bättre än Sorön, men kr för kr räknat..?

Shimano krossar Abu när det gäller haspelrullar!!! "

Kanske du skulle läsa alla inläggen..
                      Jo, jag läste även ditt inlägg!

Så du menar att en Abuhaspel är för ca 6/700kr är sämre än en motsvarande från Shimano?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 753 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04