Jag har använt Cardiff och Predator tidigare. I år har jag testat Daiwa Pluton och det är den klart bästa rullen hittills. Tystgående, inget strul alls, väldigt lätthanterad.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Luna vs Amba Revo Toro
Collapse
X
-
Toro räknar inte jag som en Ambassadeur. Det är en fjärranöstern-tillverkad multirulle saluförd av ABU Garcia....men den kvalificerar inte att vara en Ambassadeur i mina ögon
Om du nödvändigtvis skall jerkfiska (dvs på sikt mörda rullarna)....köp en rulle som är lättunderhållen, lättservad och där det finns gott om reservdelar att få tag på i landet. Dvs en svensktillverkad multirulle = Ambassadeur
Daiwa Luna, Shimano Cardiff, Calcutta odyl är fina rullar....men vid intensivt jerkfiske rasar de också...förr eller senare...och då är det kanske inte lika lätt att få dem reparerade.
"Bara mina 2 ören"
// MattiMedlem i GGG-U
Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
Daiwa Luna, Shimano Cardiff, Calcutta odyl är fina rullar....men vid intensivt jerkfiske rasar de också...förr eller senare...och då är det kanske inte lika lätt att få dem reparerade.
"Bara mina 2 ören"
// Matti
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2010-04-28, 08:48.
Kommentera
-
Luna..... helt klart.
Det mesta i Ambassadeurväg som jag använt till jerkfiske har blivet mos.... Backspärrar m.m. har lagt av.
Lunan har fungerat bra men bäst hittils har Calcutta DC varit ..... Går som en drömm. Trodde jag skulle köra skiten ur den efter en sässong men den håller helt perfekt och GUD vad den kastar bra. DC funktionen fungerar verkligen ....Bara att kasta och slappna av ...
Har haft min DC nu i tre sässonger och den fungerar som sagt fortfarande utan annat underhåll än avsköljning och lite smörjning.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDu kan mkt väl skriva att alla rullar rasar vid intensivt jerkfiske även ambassadeurer gör det. Jerkfiske är överreklamerad. Fattar inte att man fortfarande misshandlar sin utrustning på det här sättet. Det är ju sjuk. Tillverkare och fiskebutiker jublar när vi jerkfiskar (!).
Häls /T
1: Lätt att skruva i dem själv.
2: Lätt att få tag i reservdelar.
3: Lätt att skicka in dem på service om man inte vill skruva själv.
Simma lugntSenast ändrad av Långåmjukis; 2010-04-28, 08:54.Medlem i GGG-U
Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen
Kommentera
-
Jag kan inte rekommendera varken Toron eller Lunan, heller inte Predatorn eller Inshoren. Till det fisket som tråden började med är tveklöst en JB bäst val, hur tråkigt det än kan låta. Men även en JB kan rasa ihop fast de brukar hålla avsevärt bättre än de övriga.
Tråkigt nog är det inte så att dyra rullar håller bättre.
Kommentera
-
Annars tycker jag C4 är en grymt underskattad rulle! Men jag är inget ambassadeur freak!Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 713 visningar
0 gillar