Förvaring större wobblers..? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring större wobblers..?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förvaring större wobblers..?

Hur förvarar ni era större wobblers?
    Te.x Westins Jätte 23cm, Bulldawg's mm?
    Hittar inga bra lådor till dessa, eller är det bara väskorna där man hänger ner dom som gäller?

Så, hur har ni gjort?

Plano 3730 fungerar utmärkt. Såg sist jag var inne i fiskebutiken att BFT har gjort en låda som ser lika stor ut, kändes dock inte riktigt lika gedigen men var billigare.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
      Plano 3730 fungerar utmärkt. Såg sist jag var inne i fiskebutiken att BFT har gjort en låda som ser lika stor ut, kändes dock inte riktigt lika gedigen men var billigare.

Jo jag har några såna lådor men tycker inte om att behöva lägga 2-3 beten i samma fack uppe på varandra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wehlin Visa inlägg
        Hur förvarar ni era större wobblers?
        Te.x Westins Jätte 23cm, Bulldawg's mm?
        Hittar inga bra lådor till dessa, eller är det bara väskorna där man hänger ner dom som gäller?

Så, hur har ni gjort?
        Jag använder plastbyttor,sådana som det varit vävlim i 15L sedan fyller du bara byttan med plaströr i passande dimension som du hänger betena i,borra några hål i botten.Efter fisket så är det bara att spola av allt i duschen och låta lufttorka, jag kan lägga in en bild på någon bytta senare.

Kommentera

Har också funderat på denna lösningen. Posta gärna en bild på den, kan vara intressant att titta på.

Ursprungligen postat av gösen72 Visa inlägg
          Jag använder plastbyttor,sådana som det varit vävlim i 15L sedan fyller du bara byttan med plaströr i passande dimension som du hänger betena i,borra några hål i botten.Efter fisket så är det bara att spola av allt i duschen och låta lufttorka, jag kan lägga in en bild på någon bytta senare.

Kommentera

Jag kör med en plano big game till stora wobbler och jerkbaits, stor och klumpig med den rymmer mycket!

http://www.cabelas.com/p-0023953013121a.shtml

Kommentera

Va nere på lokala målerifirman och skaffade en "limbalja". Åkte sen till el-affären och köpte VP-rör i 50mm. Kom hem och sågade till ett rör och testade, tyvärr går inte Westinarna eller Bustrar (el motsvarande) ner i rören, fattas ett par millimeter. Så nu får det väl bli en VVS-are, dom bör ha lite större rör.
              Märkte också att "limbaljan" är exakt 23 cm hög vilket gör det lite tajt om man ska ha Jättarna där i och samtidigt locket på.

Men men, skam den som ger sig. Ska nog få till det på något sätt.

Kommentera

Jag har lagt in en bild på en bytta,det är 40mm,50mm och 75mm rör,westinarna hänger i 50mm rören.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wehlin Visa inlägg
                  Va nere på lokala målerifirman och skaffade en "limbalja". Åkte sen till el-affären och köpte VP-rör i 50mm. Kom hem och sågade till ett rör och testade, tyvärr går inte Westinarna eller Bustrar (el motsvarande) ner i rören, fattas ett par millimeter. Så nu får det väl bli en VVS-are, dom bör ha lite större rör.
                  Märkte också att "limbaljan" är exakt 23 cm hög vilket gör det lite tajt om man ska ha Jättarna där i och samtidigt locket på.

Men men, skam den som ger sig. Ska nog få till det på något sätt.
                  Man kan även såga ut ett litet hack i plaströret,så får man ner de vobbler som annars inte passar för tex krokfästet.

Kommentera

Du kan ju kika på denna hink från Sören Apell.

Längst ner på sidan! Använder den själv och är riktigt nöjd=)
                    sigpic
                    www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar