Hjälp med Predator! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Predator!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med Predator!

Hej!
    Var ute idag för första gången men mitt jerkset! När jag skulle göra "sista" kastet så hände det nått skumt! Nu när jag frikopplar spolen så händer det ingenting, det går inte att kasta! Har magnet/mekaniska bromsen jättelöst så det är inte den som bromsar! Det är en Amba 5601 Predator rulle, och den är sprillans ny! Den kan ju fan inte ha pajjat efter 45min!

Tacksam för svar!!!!!!

tjenare låter skumt har du prövat att lossa på bromsarna och kollat så "knappen har tryckts ner rigtigt? Vars i skellefteå var du och fiskade älven? alla sjöar är igen frunsa och det suger i fisketarmen å få pröva nya jerksetet //mvh jens

Kommentera

hej igen ps tror det var 10 års garranti på dom rullarna om jag inte har fel? //mvh jens Lycka till

Kommentera

Ursprungligen postat av ahlleballe Visa inlägg
        Hej!
        Var ute idag för första gången men mitt jerkset! När jag skulle göra "sista" kastet så hände det nått skumt! Nu när jag frikopplar spolen så händer det ingenting, det går inte att kasta! Har magnet/mekaniska bromsen jättelöst så det är inte den som bromsar! Det är en Amba 5601 Predator rulle, och den är sprillans ny! Den kan ju fan inte ha pajjat efter 45min!

Tacksam för svar!!!!!!
        Kontakta butiken du köpte den i om det inte löst sig, och säg att det är vanligt med barnsjukdomar på dem! Typiskt måndagsexemplar om du nu inte gjort något helt sjukt med den.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Kan det kanske vara samma sjukdom som finns på Classic Inshore? Skruva isär och kolla om du får loss spolen - om inte, kan det ha värmeskurit. Har hänt mig två gånger... Till slut skickade jag rullen till ABU. Sedan dess funkar det kanonbra.
          Sök på Classic Inshore/Inshore, där finns bla numret till ABU-service!

Kommentera

Tips: Satsa aldrig på ABU-rullar! Varenda rulle jag har köpt har varit skit! (3st) Men de kan ju kanske bara vara otur..
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
              Tips: Satsa aldrig på ABU-rullar! Varenda rulle jag har köpt har varit skit! (3st) Men de kan ju kanske bara vara otur..
              Det låter ju faktiskt som sjuk otur. Amborna anses ju vara bland de mest slitstarka och driftsäkra rullarna som finns.
              Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Har klämt och känt lite mer på den och jag kan även röra spolen ngr millimeter i sidled, vet inte om det ska gå att göra det!
                Tur som tusan att sjöarna inte har öppet vatten, då skulle jag fått panik.
                Det var i en liten å som har haft lite islossning som jag var å provkastade i.
                Har kontaktat butiken där jag köpte den, så man får hoppas att det hela kommer att lösa sig.
                Senast ändrad av ahlleballe; 2010-04-08, 22:08.

Kommentera

Har du skruvat isär den och kollat? Kan ju vara något som sitter fel och är enkelt åtgärdat. Ta en koll i instruktionsboken hur du plockar isär den.

Kommentera

predatorn är ju en skräp hög lämna in den så får du säkert en ny
                    det är j uen pimpad Classic Inshore med tum tanget å6,3,1 i utv
                    å andra gavlar
                    vi hade en i teamet den höl typ 15 min innan den var klar för ute!!!
                    skitråkigt å behöva vara utan rulle några dagar
                    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
                    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04