Bästa spinnrullen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spinnrullen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Sorry boys men ni har fel. Vassaste rullen just nu är utan tvekan Daiwa Pluton. Bäst helt enkelt
    Hej "Lilla Jycken"; Man skulle kanske satsa på en "Pluto" till våren? Bit mig inte i benet nu! Jag brukar köpa flera Daiwa rullar av varje haspel- eller multimodell, när jag efter en eller två säsongers eget, problemfritt fiske av första exemplaret beslutar mig för att köpa flera likadana av en viss modell. Jag har säkert tre dussin både fabriksnya och flitigt använda Daiwa multirullar som exempelvis Daiwa Procaster MAGFORCE PMF53H, PMF55H, Procaster PMA35 och PR35SH (7,1:1). Daiwa MAGFORCE rullarna är lite "seega" att kasta med, men slirbroms och knarr är bättre än hos många andra fabrikat. Därför har de blivit Gös-Ullas trollingrullar idag! Daiwa Procaster PMA35 är den mest långkastande multirulle jag ägt och äger. Den är helt outstanding! Daiwa Procaster PR35SH är också mycket långkastande, har suveränt jämn och stark slirbroms och är fantastisk vid jerkfiske med sin 7,1:1 Super-High-Speed utväxling. Dessa rullar har jag köpt av Sixten Carlsson (in memoriam), när han var Normarks stjärnsäljare.
    Nobody & Nothing is for ever!
    Old Firehand

www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Det var ett tag sedan Mats Olovsson och Per Westerlund hade vägarna förbi och var hemma hos Gös-Ulla och mig i Bålsta och åt middag. Hälsa så gott från mig och säga att alla mina Daiwa-rullar "are still going strong". Ds.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      ..fast den kostar väl en miljard och kan knappast kallas för "långtidsprovad" än..
      Sen att den har relativt vek broms och väger en hel del är ganska stora nackdelar enligt mig... Men är säkert en fin rulle om man hade råd!

Kommentera

Er ikke mer behov for skruing og annet vedlikehold på en UT trimmet rulle enn på en orginal Ambassadeur.

Kommentera

Det verkar klart, av inläggen att döma, att en trimmad rulle är bättre, alt roligare, än en standard. Sen är ju frågan om man blir sittande vid köksbordet med små mejslar, lösnings- och smörjmedel för att underhålla tekniken i stället för att vara ute o fiska. Om man skall hårddra trimningens betydelse, är det mer märkbara saker än kastlängden man märker? Och hur mycket bättre blir kastlängden? Och ni som håller på rulltrim, vilken rulle skulle ni då välja för rulltrim?
          Slabang

Kommentera

. Om man skall hårddra trimningens betydelse, är det mer märkbara saker än kastlängden man märker? Och hur mycket bättre blir kastlängden? Och ni som håller på rulltrim, vilken rulle skulle ni då välja för rulltrim?[/QUOTE]

Det du märker först är, att linresning och därmed lintrassel minskar betydligt. Därav följer att du vågar satsa mer i ditt kast, dvs du kommer förmodligen längre... om nu detta har nån betydelse.

Vilken rulle? Förmodligen en Ambassadeur i 5000 storlek, den mest allsidiga. Men en gång fast i trimträsket... då blir alla storlekar potentiella !

Kommentera

Sorry boys men ni har fel. Vassaste rullen just nu är utan tvekan Daiwa Pluton. Bäst helt enkelt
              Polaren köpte en sån igår, såg grymt gedigen ut och kändes mer som ett dyrt vapen än en fiskerulle.. det återstår ju att se om den håller

Kommentera

Kör på en CS Pro Rocket i 5000- eller 6000-storlek, beroende på vad du gillar. Jag har själv en 5000 och den kastar riktigt bra, direkt ur förpackningen och kräver ingen stor insats när det gäller underhåll.
                Om du sedan vill ha ut mer av din rulle går det alltid att skaffa UT-trim senare...

Kommentera

Har den modellen kommit i vänstervevad version ännu?
                  När jag kollade sist så fanns den bara som högervevad...

Kommentera

Pluton har funnits ett tag som vänstervevad och med olika utväxlingar.

Kommentera

Ok, då är det bara att inse att man plötsligt har en ny drömrulle...dröm, dröm....
                      En fråga till...har den synkad linspridare?
                      Senast ändrad av PederE; 2010-02-25, 20:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 304 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13