Bästa spinnrullen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spinnrullen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bästa spinnrullen.

En ut trimmad ambassadeur rocket 5501 är bäst för mig .
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Bästa spinnrullen?....beror ju på ur vilket/vilka perspektiv man ser på det...
      Favorit och "bäst" i mina perspektiv är amba 2500 som fått lite handpåläggning.

Kommentera

Håller med föregående talare

Kommentera

TS skrev:
          Ursprungligen postat av GHD Visa inlägg
          Hej gäddfreaks! Går det att med ett sån't här "upprop" komma fram till vilken spinnrulle som är bäst? Det handlar om båtfiske med 9-fots spö och beten i spannet 50-150g. Har hitintills bekvämt hasplat mig fram, men noll grader, regn och blåst frestar på fingertopparna i utkasten så jag tänker prova på spinnfisket nu till våren och tänker då satsa på den bästa rullen, vilken den nu är. Självklarheter som broms, kastlängd och minimal risk för trassel är ju självklara prios.
          Är ni säkra på att ni kastar 50-150g med era fina 2500? Tänkte få klarhet i frågan bara.
          Jag tror inte att han med calais 201 gör det inte heller.

Häls /T
          Senast ändrad av tonyex; 2012-12-13, 22:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            TS skrev:

Är ni säkra på att ni kastar 50-150g med era fina 2500? Tänkte få klarhet i frågan bara.
            Jag tror inte att han med calais 201 gör det inte heller.

Häls /T
            Då tråden är snart tre år gammal och tio sidor missades nog första inlägget... :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
              Då tråden är snart tre år gammal och tio sidor missades nog första inlägget... :-D
              Det var just det jag var inne på .... //T

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                Sant, men jag tror säkert trådskaparen antingen släppt eller fått svar på frågan så jag känner att det inte är någon skada är skedd.
                Att trådar ändrar karaktär med tiden (nästan 3 år som sagt) är ju inte ovanligt.
                I det här fallet har tråden utvecklats till mer generell frågeställning eller tyckande.
                Jag tycker det är kul att se vad folk har för favoritrullar så den utvecklingen ser jag bara som positiv.

Däremot finns det mycket färskare trådar som skapas för att någon söker svar.....och där tråden fylls av en massa "tjafs", det är ju mindre kul att läsa.

Tonyex, det är ju en intressant frågeställning från dig och trevligt att läsa att du tycker 2500 är fina!
                Ärligt talat har jag aldrig försökt kasta 50-150g med mina 25'or men jag skulle inte ha något emot att försöka!
                Tror (utan att veta) att det inte är något problem med rullen och de betesvikterna, men jag behöver skaffa en "påk" innan jag kan testa!

Förresten, hörde du talas om han som landade en Tarpon på 40-50kg med en amba 25'a?
                Visserligen vet jag inte vikten på betet han slängde iväg (som frågan gällde) men slutsatsen jag drar är att rullen han höll i gjorde sitt jobb!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Sant, men jag tror säkert trådskaparen antingen släppt eller fått svar på frågan så jag känner att det inte är någon skada är skedd.
                  Att trådar ändrar karaktär med tiden (nästan 3 år som sagt) är ju inte ovanligt.
                  I det här fallet har tråden utvecklats till mer generell frågeställning eller tyckande.
                  Jag tycker det är kul att se vad folk har för favoritrullar så den utvecklingen ser jag bara som positiv.

Däremot finns det mycket färskare trådar som skapas för att någon söker svar.....och där tråden fylls av en massa "tjafs", det är ju mindre kul att läsa.

Tonyex, det är ju en intressant frågeställning från dig och trevligt att läsa att du tycker 2500 är fina!
                  Ärligt talat har jag aldrig försökt kasta 50-150g med mina 25'or men jag skulle inte ha något emot att försöka!
                  Tror (utan att veta) att det inte är något problem med rullen och de betesvikterna, men jag behöver skaffa en "påk" innan jag kan testa!

Förresten, hörde du talas om han som landade en Tarpon på 40-50kg med en amba 25'a?
                  Visserligen vet jag inte vikten på betet han slängde iväg (som frågan gällde) men slutsatsen jag drar är att rullen han höll i gjorde sitt jobb!
                  En polare till UT som tagit ett antal Tarponer med en 25a. Tror det finns ngn bild här i Fotoalbumet..

Kommentera

KeBa:Håller med dig!
                    Bara det att det kan bli lite roligt med bumpningar :-)
                    Missade själv...

Kommentera

• Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                      Det är klart! Det har jag sagt många gånger. Jag hade en avail 2500, sen det var dags att gå vidare... Det fanns saker som jag inte gillade då och som jag inte gillar även idag.

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                      Förresten, hörde du talas om han som landade en Tarpon på 40-50kg med en amba 25'a
                      Jag är säker att rullen kan landa stora fiskar, det jag är orolig för är att kasta tunga beten och ta hem de. UT hade skrivit något om det ( jag är inte säker) och jag måste hålla med honom i det här fallet, med tanke på rullens konstruktion.

//T

PS: Jag är expert på just det, hitta förbättringsområden.
                      Senast ändrad av tonyex; 2012-12-14, 10:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 785 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04