Nytt jb spö och rulle, tips. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt jb spö och rulle, tips.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt jb spö och rulle, tips.

Halloj, tänkte köpa nytt jerkbaitspö som kastar från 0 - 150g beten samt en ambassadeur, eller någon lågprofilsrulle som man kan kasta långt med... hade tänkt att lägga 2000 kronor på det... bra om nån har nått alternativ som är billigare också.. så man sparar lite på pengarna..

Gillar btf stiff -150, vad tror ni? nån bra ambassadeur eller lågprofilare till det...

Ge mig tips tack!!! MVH EMIL!!!
    Emil Alfredsson

http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/

------------

------------

JB är ju bra och itne helvettes dyr jerkrulle, finns på sundbyberg sportfiske online, de är den illigast jag hittat. jag köpte en record för 1.2 från USA.
    spö kan du köpa begagnat så får du bättre spö. jag har ett jaxon eternum till 100 gram som jag gillar men annars gillar ju många buster stiff. esox lucius gör fina jerkspön dock kostar de lite.

Kommentera

Jo har kollat på JB rullarna... Dom är lite intressanta...
      Jag kan även tänka mig begagnat/nytt... typ begagnat spö och ny rulle... Håller på och kollar runt lite här på fiskesnack köp och sälj... ska kolla blocket en sväng också tänkte jag.. Vad kostade ditt jaxon spö?

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
      JB är ju bra och itne helvettes dyr jerkrulle, finns på sundbyberg sportfiske online, de är den illigast jag hittat. jag köpte en record för 1.2 från USA.
      spö kan du köpa begagnat så får du bättre spö. jag har ett jaxon eternum till 100 gram som jag gillar men annars gillar ju många buster stiff. esox lucius gör fina jerkspön dock kostar de lite.
      Emil Alfredsson

http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/

------------

------------

Kommentera

revo inshore är en väldigt skön rulle (har bara känt på den i butiker) om du gillar lågprofil, sen finns ju toro också men den är lite dyrare

lycka till

Kommentera

Satsa på en ny rulle och ett begagnat spö om du har begränsad budget. Det finns nog en hel del grejer till salu runt om i stugorna. Själv kör jag ett Edge TPR jerk och ett Strike Pro Capture och det sitter en Amba 5601 JB på båda. Innan hade jag ett Buster Stiff och det var ett jäkla schysst spö också. En ny JB och ett begagnat Buster Stiff borde du kunna få för ca 2000.

Kommentera

Hitills har mina JB´n fungerat riktigt bra (med lite service). Ett spö jag rekomenderar är Daiwa Muskie "Heartland Vintage" -150gr. Riktigt skönt spö med bra balans, dessutom delbart

Kommentera

Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
              Jo har kollat på JB rullarna... Dom är lite intressanta...
              Jag kan även tänka mig begagnat/nytt... typ begagnat spö och ny rulle... Håller på och kollar runt lite här på fiskesnack köp och sälj... ska kolla blocket en sväng också tänkte jag.. Vad kostade ditt jaxon spö?
              jag beställde från berras/beoutdoors hemsida
              finns på valhallavägen annars
              om du ska ha LP finns inget om du inte beställer en pflueger president från USA, jag trodde att jag inte skulle kunna hålla en normal multi i handen med spöt när jag jerkar men ddt går fint även fast jag har små händer

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
                jag beställde från berras/beoutdoors hemsida
                finns på valhallavägen annars
                om du ska ha LP finns inget om du inte beställer en pflueger president från USA, jag trodde att jag inte skulle kunna hålla en normal multi i handen med spöt när jag jerkar men ddt går fint även fast jag har små händer
                Efter dina utsträckta testperioder av alla lågprofilrullar på marknaden tycker jag det är skönt att vi äntligen har fått svar på frågan, det är alltså bara pflueger president som håller, tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
                  Efter dina utsträckta testperioder av alla lågprofilrullar på marknaden tycker jag det är skönt att vi äntligen har fått svar på frågan, det är alltså bara pflueger president som håller, tack!
                  har ört att den e bra, skulle köpa den men det blev en amba

Kommentera

Sitter själv på en Toro61 som jag ska sälja. Kan ju tillägga till disskusionen angånde Pflüeger President. Den har inte en chans mot ABU's toro rullar...

Du kan ju även få vettiga paketpriser. Tror Olsson fiske har något på en ABU TGC och buster stiff med lina för under 2000:-

//Johan
                    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar