Modda pig 7' flyt med trollingsked. Hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda pig 7' flyt med trollingsked. Hur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Modda pig 7' flyt med trollingsked. Hur?

Hej, har nu efter månaders letande lyckats få tag på en äldre pig!! (FYFAAN VA SKÖÖNT), Denna pig är en 7' flyt med trollingsked, undrade hur jag skall gå till väga för att modda om den till en jerk, tänker antagligen göra den till en suspending variant. Så är det bara att skruva loss skeden från nosen och limma till med epoxy och tillsätta en nosögla?, Måste ju vikta den också på något sett men kan inte vikta den i hålen från trollingskeden eftersom den inte satt helt rakt. Tänkte vira lite järntråd runt kroköglorna för att få lite tyngd i det hela.

Tack!
    /Victor
    Bifogade filer

Kommentera

Kan man månne tillsätta tyngder i hålen från skruvarna vid skeden, fast skeden är snett fäst?
      /Victor
      Bifogade filer

Kommentera

spackla igen dom o borra ett nytt större hål framför kroköglan o smällt i bly,,
        har gjort det på flera st,, o det fungerar klockrent

Kommentera

Ursprungligen postat av Madvic Visa inlägg
          Hej, har nu efter månaders letande lyckats få tag på en äldre pig!! (FYFAAN VA SKÖÖNT), Denna pig är en 7' flyt med trollingsked, undrade hur jag skall gå till väga för att modda om den till en jerk, tänker antagligen göra den till en suspending variant. Så är det bara att skruva loss skeden från nosen och limma till med epoxy och tillsätta en nosögla?, Måste ju vikta den också på något sett men kan inte vikta den i hålen från trollingskeden eftersom den inte satt helt rakt. Tänkte vira lite järntråd runt kroköglorna för att få lite tyngd i det hela.

Tack!
          /Victor
          Halloj!!

Har själv moddat ett par 7´flyt grisar till susp/slowsink..
          Det är bara att borra upp hål i dom från buksidan, peta i bly efter önskemål
          och fylla igen med epoxi. Testa hur mycket bly du ska använda i badkaret innan du börjar borra, då kan du även testa dig fram till vart du ska ha blyet!!

Glöm inte tafsen när du blyar!!

Här e några bilder på hur jag gick till väga!!

Det kanske ser brutalt ut men då jag prioriterar funktion före utseende har jag struntat i att måla över epoxit!!
          Bifogade filer
          Senast ändrad av Rullknäckarn; 2009-12-21, 14:14.

Kommentera

Tack för alla tips! Rullknäckarn, hur blev balansen på dessa i vattnet? Man måste ju också tänka på att när man borrar i bly så försvinner u trä och flytkraft, så jag tänkte lämna dem slowfloat för att få dem susp när tyngderna är i, eller? Tänkte pröva som den med tyngd framför kroköglan och bakom, hur blir balansen på det sättet? och ungefär hur mycket bly har du tillsatt? Eftersom min pig 7' är den med sked, så måste jag sätta lite mer bly, den flyter ju nästan som en kork, hehe
            Tack så mycket!
            /Victor

Kommentera

du vet att det inte finns så många pig´s som är gjorda i trä va,,,
              jag har viktat mina ifrån 101-138gr,, ,, väg o borra i med bly bara,, går det fel kan du få köpa en ny av mig,, hehe färdig viktad i samma färg

Kommentera

Är min en trämodell eller? Har ej borrat ennu så har inte kunnat kolla, det är den första pigen jag har som har ordentliga rasselkulor
                /Vici

Kommentera

näää det är inte trä poika

Kommentera

gissade det, inte skulle jag kunna haft sån tur

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40