nytt haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nytt haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nytt haspelspö

jäg är på jakt efter ett nytt haspel spö. 9-10 fot med en max kastvikt på 25-30 gram. skall användas till abborre fiske o havsöring fiske. någon som har något tips. spöet får kosta runt tusenlappen.
    söker även en abu rulle som kan kasta riktigt långt tillsammans med detta spö.

alla tips mottages

Handla på dig ett Tica Seatrout 9´6 grymt skönt att fiska med.

Men skippa Aburullen och satsa på en Shimano ist!!

Mvh.

Kommentera

nja abus rullar överger jag aldrig.. de e lite som att man ska köra volvo aldrig asiat:P
      vet du någon hemsida man kan se spöet?

Kommentera

Gjorde en snabbsökning bara.. finns säkert en svensk sida som visar dom oxå!!

Själv kör jag Saab Turbo... Volvo är som herpes, lätt att skaffa omöjligt att bli av med!!!

Kommentera

aa okey får nog åka in ti fiskegiganten o se om dom har de hemma så man får känna på de.
          hehe allt e ju relativt saab e vi ju snart av me

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            nja abus rullar överger jag aldrig.. de e lite som att man ska köra volvo aldrig asiat:P
            vet du någon hemsida man kan se spöet?
            Abus rullar är fan nästan lika asiatiska ju, tillverkas i kina!
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Abu´s haspelrullar var ju riktigt fina en gång i tiden, på senare tid har dock kvaliteten svajjat både hit och dit på dessa rullar. De har haft sin dyraste rulle som oftast varit riktigt bra, om än kanske inte lika bra som Shimano/Daiwa i samma prisklass. Jag har dock bara känt på dessa rullar själv, men känslan är väl överlag ett snäpp bättre på Daiwa/Shimano. Samma sak har jag väl hört av dem som fiskar med dem.

Men som det är skrivet tidigare i tråden, det är inte så mycket Volvo kvar över Abu.....

Gällande spö så kan du ha riktigt tur nu under höstrean och få tag på ett 9-10 fots Berkley Skeletor II 8-32 gram i ungefär den prisklassen du tittar på, kostar väl annars 1500:- ungefär. Grymt härliga spön med bra spänst, jag har själv 9 fot 15-40 gram och är mer än nöjd.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                jäg är på jakt efter ett nytt haspel spö. 9-10 fot med en max kastvikt på 25-30 gram. skall användas till abborre fiske o havsöring fiske. någon som har något tips. spöet får kosta runt tusenlappen.
                söker även en abu rulle som kan kasta riktigt långt tillsammans med detta spö.

alla tips mottages
                Jag köpte ABU Sorön och är mycket nöjd... om kvaliteten sviktat tidigare så syns/märks det inte på Sorön. ABU lämnar nu även 5 års garanti på denna rulle, liksom Shimano gör. Sportfiskegiganten säljer inte ABU´s haspelrullar, men där kan du titta på Shimanos sortiment. Fiske och Fiskar säljer Sorön däremot.
                Jag lägger också en röst på Berkley Skeletor när det gäller spö.
                Ps. ABU Sorön är nyinköpt, så min recension baserar bara på ett par turer samt vad ögat kan se...

Kommentera

Som någon tidigare skrev, Berkley Series One Skeletor II !! Grymt nöjd med min 8 fotare med 15-40 gr aktion! Enda nackdelen är att handtaget känns väl smalt och att just mitt spö har delat sig 4ggr när jag kastat, lite pinsamt o behöva veva in spötoppen...
                  Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

får nog ta en titt på berkely skeltron spöet.. har ett berkley spö ti spin och är jätte nöjd me de.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04