Shimano Stradic C14, kommer den till sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Stradic C14, kommer den till sverige?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Stradic C14, kommer den till sverige?

hej!
    tänkte ju fylla på min samling med haspel rullar, kikat lite över ån till USA och hittat en massa spännande modeller, men många av dessa finns ju inte i sverige, hade velat ha ett svenskt referenspris på vissa rullar ju så man kan se hur mycket de lönar sig att ta hem från USA.

C14 rullen verkar grym, och eftersom willys sportfiske helt plötsligt inte hade fireblood rullen för 2995:- längre när jag nästan hade bestämt mig får de ju bli nått annat!
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Tveksamt! Men kommer säkert något liknande som kostar skjortan. Tveksam till shimanos lättviktsmaterial. Hade hellre kollat på Daiwa Zaion!
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Inte 2995:- men ändå kapat pris...

Kommentera

Sjukt dyrt ändå! Är tveksam till hur bra Fireblood egentligen klarar hårt fiske. Men om man skulle köpa C14 i USA är ju priset ändå helt ok.

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
          hej!
          tänkte ju fylla på min samling med haspel rullar, kikat lite över ån till USA och hittat en massa spännande modeller, men många av dessa finns ju inte i sverige, hade velat ha ett svenskt referenspris på vissa rullar ju så man kan se hur mycket de lönar sig att ta hem från USA.

C14 rullen verkar grym, och eftersom willys sportfiske helt plötsligt inte hade fireblood rullen för 2995:- längre när jag nästan hade bestämt mig får de ju bli nått annat!
          Ring Normark och fråga.
          sigpic

Kommentera

Blir ingen C14 för min del, köpte en Shimano Stella 4000 i förrgår istället.
            Får inte köpa fler rullar för regeringen heller....
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Det får inte jag heller, men jag gör det ändå. Det här är ett praktexempel på sådant regeringen inte har med att göra!

Ställ dig frågan om regeringen respekterar dina handelsembargon (i mitt fall julpynt, doftljus, tupperware och allmänt nipper-tipper). Och svaret brukar där bli ett rungande nej. Så det är bara att med gott samvete handla i smyg och låta regeringen fokusera på "viktigare saker".

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
                Tveksamt! Men kommer säkert något liknande som kostar skjortan. Tveksam till shimanos lättviktsmaterial. Hade hellre kollat på Daiwa Zaion!
                Jag bara undrar. Vad gör dig tveksam på deras lättviktsmaterial? Har du nån info vi inte har tillgång till?

Kommentera

Bodde i USA när den lanserades. Materialet är carbon fiber som de tagit från deras utveckling av cyklar. Det debatterades mycket kring hur optimalt detta skulle vara för en fiskerulle olika avseende, vissa trodde att känslan skulle bli plastig. Nu har rullen släppts och varit på marknaden ett tag. Hur det gått vet jag inte, men säkert helt ok då jag inte hört något annat. Däremot vet jag att Daiwas Zaion funkar väldigt bra och är otroligt starkt. Men vikten på carbon fiber och zaion är ungefär samma, så Shimanos lösning funkar säkert också bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 728 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S