Fick ett Savagear MP Pro 40-100gr haspelspö av far min i födelsedagspresent. Jag tycker att spöt är riktigt bra till mitt gäddfiske och har haft en hel del goa fighter med det. Det är bara ett litet problem. Mekanismen som skruvar fast rullen på spöt sitter på "fel" ställe. Den sitter inte på andra sidan rullen utan mot mig själv, där jag håller handen hela tiden jag fiskar. Anordningen är alltså inte integrerad i skumhandtaget som på vissa modeller. Så utav ca 50 cm mysigt skumhandtag sitter 0 cm av dessa där jag håller min hand, för där sitter istället "gängad" plast.
Därför undrar jag om någon av er har några förslag på varför de satt skruvanordningen där. Finns det någon som helst tanke bakom det eller vaknade de bara upp en dag och "Hey, jag vet! Vi smäller på skruvanordningen på det nya spöt på fel sida så alla som fiskar med det blir liiiite irriterade på det. Men bara tillräckligt lite för att de inte ska lämna tillbaka spöt."
Har googlat en hel del utan att hitta några kommentarer eller anmärkningar och sömnlösheten börjar tära på mina nerver. Snälla hjälp mig förstå!
Därför undrar jag om någon av er har några förslag på varför de satt skruvanordningen där. Finns det någon som helst tanke bakom det eller vaknade de bara upp en dag och "Hey, jag vet! Vi smäller på skruvanordningen på det nya spöt på fel sida så alla som fiskar med det blir liiiite irriterade på det. Men bara tillräckligt lite för att de inte ska lämna tillbaka spöt."
Har googlat en hel del utan att hitta några kommentarer eller anmärkningar och sömnlösheten börjar tära på mina nerver. Snälla hjälp mig förstå!

Kommentera