Klingor jerkbaitspön, finns dem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klingor jerkbaitspön, finns dem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Klingor jerkbaitspön, finns dem?

Hallå. Knäckte för någon månad sen mitt figrig 6,10 i dörren som varit mig troget i ca 5 års tid. Har sedan dess letat runt efter ett nytt spö men känt att jag inte hittat något spö som är bättre? Det enda spöet jag vet som jag tycker är lika bra är The wand, men jag gillar inte riktigt det smalare bakhandtaget på det.

Hört rykten etc. om att nyare Figs, Diamondbacks etc. sjunkit i kvalité på senaste? Vet ej dock vad som stämmer.

Har börjat på att fundera på att bygga ihop ett spö själv istället så man får precis det man vill ha. Någon som vet om det finns bra jerkspöklingor att få tag på? Pris / inköpsland etc. spelar ingen roll, vill bara ha ett maxxat spö

Har ni tips på nåt riktigt bra spö så skriv det. Spöet bör helst vara ca 7', 6oz. Vill ha snabb, toppig aktion, grova handtag, låg vikt och smalt rullfäste.

Mvh

Lundgrens har lite klingor om du vill bygga själv:

http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1346

Paluch fisheries kan bygga drömspön:

http://www.gavlefiskredskap.se/system/visa.asp?HID=433&FID=475&HSID=6564
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Tycker the wand är ett helt sjukt bra spö, kan rekommendera det av hela mitt hjärta, har visserligen bara fiskat mitt i ca 6 månader men ligger i en egen division av de jag prövat!

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
        Tycker the wand är ett helt sjukt bra spö, kan rekommendera det av hela mitt hjärta, har visserligen bara fiskat mitt i ca 6 månader men ligger i en egen division av de jag prövat!
        Håller med. Har testfiskat The wand vid ett flertal tillfällen. Tycker det och mitt 6'10" special edition (samma som tooth tamer) är de bästa spöna jag testat. Men det har trotsallt gått många år sedan dess? Finns det inga kick ass spön som ersatt dessa?

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          Hallå. Knäckte för någon månad sen mitt figrig 6,10 i dörren som varit mig troget i ca 5 års tid. Har sedan dess letat runt efter ett nytt spö men känt att jag inte hittat något spö som är bättre? Det enda spöet jag vet som jag tycker är lika bra är The wand, men jag gillar inte riktigt det smalare bakhandtaget på det.

Hört rykten etc. om att nyare Figs, Diamondbacks etc. sjunkit i kvalité på senaste? Vet ej dock vad som stämmer.

Har börjat på att fundera på att bygga ihop ett spö själv istället så man får precis det man vill ha. Någon som vet om det finns bra jerkspöklingor att få tag på? Pris / inköpsland etc. spelar ingen roll, vill bara ha ett maxxat spö

Har ni tips på nåt riktigt bra spö så skriv det. Spöet bör helst vara ca 7', 6oz. Vill ha snabb, toppig aktion, grova handtag, låg vikt och smalt rullfäste.

Mvh
          Hej Tobias "MastaPike" Fränstam; Sätter du på dig snöskorna och beger dig nordväst mot Bålsta kan jag visa dig mina egna jerkspön byggda på Sportex Carbon Kevlar klingor, Lamiglas Grayfighter och Shakespeare Musky rod för att du ska få något att sukta efter....
          Go for the Monster Pikes!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Onsdagen den 16 maj 2001 köpte du 1 st Bomber 16A-SBH och 1 st 16A-SSS hos Trumman Sportfiske. Håller Bomber wobblerna än? Ds.
          Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-09, 12:28.

Kommentera

Kommentera

Masta. Har du testat Diamondback The Collector 7,3. Bra klipp i den..

Kommentera

st´croix 6,9 legend,, eller premium,
                Har faktiskt ett strike pro 6,10 till salu om du är sugen,,,

Kommentera

Shit vad fina klingor. Skall kolla upp om jag kan beställa en direkt! Hade varit så grymt nice med egen design på spöet, nu när jag börjar tänka på det kan jag knappt tänka mig att köpa ett färdigt längre

Prylis. Aldrig fiskat collector, men det verkar grymt! Gillar diamondbacksen skarpt.

Jonnie rocker, capture spöet verkar jäkligt bra men de har lite tunna handtag. Inge bra grepp framtill? Legend tournament serien verkar jäkligt grym men färgkoden är riktigt risig tycker jag.

Kommentera

Att du inte köper t ex en wand och sen byter ut korken? Finns ju bra kork att köpa. Alt ta från trasiga spö. Har förlängt bakhandtaget på några spön nu. Det är ju faktiskt ganska enkelt att greja sådana saker. Men inga fel att ha ett "eget tillverkat" spö heller
                    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar