Shimano Bantam Oil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Bantam Oil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano Bantam Oil

    Vart får man tag på denna? Jag mailade Normark då sa dom åt mig att prata med affären. Pratade med affären då säger dom att den inte finns på marknaden. Finns den att få tag på eller ska man köra på ABU Rocket Fuel?

  • #2
    Ja eller ännu hellre Rocket Oil från UT eller Lundgrens, finns som Yellow Label..för lager samt Red Label...lager eller andra ställen där man vill ha lite mer trögflytande olja

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      Ja eller ännu hellre Rocket Oil från UT eller Lundgrens, finns som Yellow Label..för lager samt Red Label...lager eller andra ställen där man vill ha lite mer trögflytande olja
      Jag vill droppa in det i min "service port". Litet hål vid veven man ska droppa in en droppe och veva runt. Är det Yellow Label som är bäst då?

      Kommentera


      • #4
        Väcker den här gamla tråden, finns bantamolja att få tag på i Sverige? Bär lite emot att betala 15 euro frakt för en 5 euros olja.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Väcker den här gamla tråden, finns bantamolja att få tag på i Sverige? Bär lite emot att betala 15 euro frakt för en 5 euros olja.
          Kolla med butik om de kan beställa åt dig från Shimano. Fråga också om frakten, för den kan vara dyr i Sverige med.

          Kommentera


          • #6
            Största fördelen med bantamoljan tycker jag är att flaskan är så liten och får plats i draglådan så man alltid har den med sig om rullen går torrt, finns det något vettigt motsvarande? Daiwas nålförsedda oljeflaska har jag redan försökt med och den läckte ner hela fiskeväskan så den går bort.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Största fördelen med bantamoljan tycker jag är att flaskan är så liten och får plats i draglådan så man alltid har den med sig om rullen går torrt, finns det något vettigt motsvarande? Daiwas nålförsedda oljeflaska har jag redan försökt med och den läckte ner hela fiskeväskan så den går bort.
              Abu har ju en tub-olja som är rätt okej. Ligger kvar längre än Shimanos olja, men ändrar viskositet vid lägre temperatur mycket snabbare. Annars finns det ju andra oljor, främst utomlands, som är vettiga. Glitch är ju dyrast men har bäst rykte.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 668 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 334 svar
              266 213 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
              15 svar
              2 325 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fisketrassel  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              882 svar
              141 796 visningar
              16 gillar
              Senaste inlägg Kulfisk
              av Kulfisk
               
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 046 svar
              196 152 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Villespinn91  
              Arbetar...
              X