Flerdelat spö att ha med på semesterresan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flerdelat spö att ha med på semesterresan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flerdelat spö att ha med på semesterresan

Hej
    Någon som har tips på flerdelade spön att släpa med sig på semesterresan. Tänker med typ 10´ haspel med kastvikt upp till kanske 100g. Spöt måste vara minst 4-delat så det går ned i vanliga väskan så det inte blir specialbagage och strul med det.
    Har sett en del 4-delade båtspön (tex Tica) och Shimano Beastmaster STC (men Bm STC är fjuttspö upp till 30g...) så borde nog finnas motsvarande. Kanske inte så stor marknad i Sverige men ändå. Tacksam för tips

mvh
    Richard Rydström

Berkley har ett 8' upp till 70g i serien Muscle Flex. Jag har själv köpt motsvarande spö för multirulle och det känns stabilt och fint.

Kommentera

kastvikter upp till 30g för shimanos STC haspelserier stämmer inte, går upp till 100gr(http://fish.shimano-eu.com/publish/c..._spinning.html), jag köpte ett exage STC 11fot från UK(helt ok spö, kastar finfint, lite "framtung" bara pga av alla "joints"), fanns inte att beställa i Sverige, vilket är skit samma egentligen då priset blir bättre inkl frakt från UK jmf med swe(blir så på många prylar)
      kan va svårt att hitta handlare i UK som är villiga att skicka via standard Royal Mail(airmail), men det går om man tjatar, skickas det med DHL etc blir det dyrt

Kommentera

Detta spö lånade jag av en jobbarkompis när jag var på Azorerna nu i juni, det kändes riktigt bra.

Sen så finns det nog en del spön från Shimano som är bra, flera på samma hemsida som ovan. Detta företag är bra att handla från och frakten är acceptabel.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Tackar för tipsen. Hann inte med att köpa ngt innan min resa. Ska kolla på plats i Palma vad som finns. Har letat upp en butik där o mkt möjligt att utbudet är bra...?? eller så är det turistskitgrejjer.

Återkommer i ärendet

/Richard

Kommentera

Köpte en Shimano Speedmaster STC 270/300 20-50gram (men klarar mer..). Inte hunnit prova ännu. Lite framtungt som 300cm, men som 270cm känns det bättre. Men det blir ju en kompromiss med alla delar

/RIchard

Kommentera

Guideline har 4 delt 11' 20-60g LPXe, kanonspö.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 741 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04