Berkley titanium Casting/Spinning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley titanium Casting/Spinning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley titanium Casting/Spinning

På berkleys hemsida så finns Casting och Spinning som två underkategorier under spön. Någon som vet vad det är för skillnad mellan t.ex. Titanium spinning och casting?
    Bloggen | Portfolio

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    På berkleys hemsida så finns Casting och Spinning som två underkategorier under spön. Någon som vet vad det är för skillnad mellan t.ex. Titanium spinning och casting?
    Casting - avsett för multirulle.
    Spinning - haspel.

Kommentera

Vet vilket spö det är men hittar inte det på deras amerikanska sida. Men jag tror dom menar Spin Cast. Isåfall är det ett på svenska "spinnspö".

Spinning är haspel.

Så i detta fallet "spinning - haspel" "Casting - Spinn"

Nästan 100%

Kommentera

@Sg
        Yes det stämmer. Fick svar från berkley precis. Men det säger mig fortfarande inget.. antar att spinn är avsett för multirullar som prylis sa?
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Nej Prylis sa att spinning är avsett för haspel och casting är för multirullar. Och på svenska så är spinn = multirulle, lite förvirrande
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
            Nej Prylis sa att spinning är avsett för haspel och casting är för multirullar. Och på svenska så är spinn = multirulle, lite förvirrande
            Yo, det var ju det jag skrev =) spinn är för multirullar. Casting = Spinn = Multirulle
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Yo, det var ju det jag skrev =) spinn är för multirullar. Casting = Spinn = Multirulle
              Precis. Det som är lite rörigt med amerikanska och svenska översättningar där är ju att både haspel och spinspön innehåller ordet "spinn" på engelska

Kommentera

Yepp. Sen tycker jag det är idiotiskt att säga att ett spinnspö bara är för multirullar. Letade efter det på wiki men hittade inget, förstår inte vart den definitionen kommer ifrån.
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

Yepp. Sen tycker jag det är idiotiskt att säga att ett spinnspö bara är för multirullar. Letade efter det på wiki men hittade inget, förstår inte vart den definitionen kommer ifrån.
                  Vet inte riktigt. Jag har inte bra koll på det men en gissning för mig kanske är att spinnrullen användes i sverige innan haspelrullen?

därav när du använde spinnrullen så hade du spinnspö. Så när haspelrullen kom sen var man väl tvungen att kalla det något annat.

Egentligen heter det ju inte spinnrulle heller, utan multiplikatorrulle. Men man använde den till "spinnfiske"

a nu vet jag själv inte hur jag menade längre ;D Rörigt.

Kommentera

Ett "spinn"spö har mindre diameter på spöringarna och lite tätare med ringar iom att rullen sitter ovanpå spöt och därmed linan. Det sitter en trigger under rullfästet också, det är en liten krok som man har pekfingret runt när man kastar. Det är lite obekvämt att ha triggern i handflatan när man håller om rullfästet när man har en haspel på, den rullen har man ju under spöt.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04