Har testat Buster Stiff och andra spön i den klassen men det skulle aldrig falla mig in att köpa nåt sånt när jag har mitt FigRig 6,10 fot. Helt underbart och lättarbetat spö
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa jerkspöt?
Collapse
X
-
-
Jag fiskar med ett 6' RST/LF Premium Heavy och ett 7'4" RST/LF Shadow och gillar de spöna kraftigt, men jag har inte provat många andra jerkspön.
Så av rent intresse undrar jag hur dessa spön står sig i förhållande till de spön som nämnts i tråden.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Andree Visa inläggborra ett hål i triggern så har ni öglan där
Kan meddela att jag var på Lundgrens idag och inhandlade ett Lamiglas LGM70H. Men det lutar åt att jag även kommer köpa Daiwa Powermesh Pm-XK 66 JB.
Då kommer jag nog borra ett hål i triggern.
Har du gjort det själv Andree eller kom du på det nu?
Ni ska ha jättetack för alla tips och rekommendationer allihop!!
M.v.h. PederSenast ändrad av PederE; 2009-06-16, 22:24.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddjägarn i Värmland Visa inläggHar testat Buster Stiff och andra spön i den klassen men det skulle aldrig falla mig in att köpa nåt sånt när jag har mitt FigRig 6,10 fot. Helt underbart och lättarbetat spö
Visserligen drygt ett år sedan jag gjorde mig av med mitt, men inte minns jag det som "lättarbetat".
Att jämföra med Buster Stiff o.dyl. som i princip ingår vid köp av en JB-rulle tycker jag inte är rättvist
Inget ont om Buster Stiff, men man får faktiskt något mer om man lägger till pengar.
Kommentera
-
Jag kör numer Esox Lucius 6,3' upp till 250 gram. Efter att ha testat ett gäng olika så fastnade jag för det, mest då det är mycket bra action i det jämfört med andra jag kört med trots den stora kastvikten (hade ett 110 gram innan som var som en pinne i jämförelse).
"Bäst" vet jag inte om det är, men av de jag kört med så fastnade jag för det.
Webb - www.teamtrogdor.se
Blogg - blog.teamtrogdor.se
Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor
Kommentera
-
Min röst går också till Lamiglas, men vill också passa på att berömma RST Shadow-serien. Lätta och mycket sköna spön! Vill också lägga en röst för längre spön som kan användas mer allround. Shadow 74 kan användas, med behållning, både till jerk, spinnerbaits, gummi, feta vobblers och vad som.Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Jenk har som vanligt stenkoll på läget IMHO. Jag fiskar överlägset mest med mitt GLoomis Muskie Jerkbait 7'2" upp till rekommenderat 3 oz. Bättre kastlängder, lika underbart skönt att kasta och spinna hem en stor Zalt med som att trycka hem ett 120 grams träbete eller varför inte kasta en liten 35 grams Zalt. Stora Alien Eel, eller en 9" Relax med 35 grams jiggskalle inte heller några problem. Riggade upp ett gäddmete på detta spö och till och med det funkade utmärkt och med Revo Toro med knarr och slirbromsen helt lös så insåg jag att jag helt plötsligt kunde sälja iväg både min baitrunner och min tunga utrustning (GLoomis 6'3" upp till 5 oz med Amba.Predator) - jag behöver dom inte längre. Från tre utrustningar i båten vid gäddfisket till en... och jag är kanonnöjd!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar