Bästa jerkspöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa jerkspöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

såg topicen för den här tråden och tänkte att jag skulle gå in och lovorda powermesh lite men det behövdes visst inte.. håller med om att bakhandtaget är kort men jag är super nöjd i övrigt ... har f.ö 2 st powermesh och har tänkt förlänga bakhandtaget på ett av dom
    www.andreelures.se

Kommentera

man får la inte mer fisk för att man har ett dyrt spö för över 2000kr, och så jättestor skillnad kan det då inte vara, eller?
      Abborre: 1700gr

Kommentera

Ursprungligen postat av långsjö Visa inlägg
        man får la inte mer fisk för att man har ett dyrt spö för över 2000kr, och så jättestor skillnad kan det då inte vara, eller?
        Fiskar man ofta är det ju skönt om man har bra prylar som man trivs med. Slår man ut priset på antal fiskedagar blir det inte mycket att oja sig över.. Ett riktigt bra spö kan man dessutom trivas med i flera år.

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis Visa inlägg
          Fiskar man ofta är det ju skönt om man har bra prylar som man trivs med. Slår man ut priset på antal fiskedagar blir det inte mycket att oja sig över.. Ett riktigt bra spö kan man dessutom trivas med i flera år.
          enligt mig så skulle jag ha köpt ett spö på kanske 1000kr som jag tycker är en bra prisumma, och sedan lägga 1000kr på massa andra prylar inom fiske, då får man ju både ett bra spö och massor med annat
          Abborre: 1700gr

Kommentera

Finns grymt manga bra spon nufortiden. Jag har provat manga USA spon i olika langder. Det forsta riktiga USA spot jag kopte och dessutom salde var Lamiglas 6.6a. Det var som natt och dag mot det jag fann i sverige pa den tiden. Nu skulle jag tycka att det var for kort, for tungt mm Sedan blev 6.10 figrig och 6.9 diamond back favoriterna. Ganska lika spon egentligen. Sista aren har jag fiskat mer och mer med bara ett spo at gangen och da har valet blivit lite langre spon men inte lika harda. Alla de bra USA tillverkarnas spon i intervallet 7 till 7.3 3-5 oz funkar grymt till jerkbaits mellan 60-150 gram och duger aven till gummibetes fisket i normal storlek. Jag har kort st croix sjufots premier ngn vecka, 7.3 DB ngn vecka, Senast nu ett 7.3 legend tom med 2.5 oz som anda kastar 150 utan probs. Jag har aven dangt en del med lami sjufotaren. Nu till min poang, det ar grymt manga tex som tror att alla figrigs ar asharda efter a provat 6.10an eller sager att alla st croix legend ar pinnar efter ha provat 6.9an. Jamfor spon i samma eller liknande langd och typ i samma klassificering innan ni domer ut ett marke. De ar forvansvart lika i kanslan. Lami, DB, St croix, Figgar ar alla bra spon och skillnaderna inom samma langder och specs ar inte sa stora som ni pastar. Valj det spo som du tycker ar bast. Lite kul med just powermeshet som manga vassa snubbar gillar just for att det har kort handtag, Har i traden vill man ha ett langre vilket visar smaken ar som baken delad.

mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av långsjö Visa inlägg
              Jag skulle nog vilja säga att jag fick en "Aha-upplevelse" när jag provade Powermesh första gången för ett år sedan.
              Små nafs på t.ex. Zam Z-tail kändes helt plötsligt tydligt och riktiga hugg kändes klart bättre än dom gjorde på det Strike Pro Contest -150gr som jag körde med innan.

Tänk om Powermesh hade samma fina bakhandtag som Strike Pro.....Halleluja

Kommentera

Har Lamiglas den lilla öglan att fästa beteskroken i?

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                  Jag skulle nog vilja säga att jag fick en "Aha-upplevelse" när jag provade Powermesh första gången för ett år sedan.
                  Små nafs på t.ex. Zam Z-tail kändes helt plötsligt tydligt och riktiga hugg kändes klart bättre än dom gjorde på det Strike Pro Contest -150gr som jag körde med innan.

Tänk om Powermesh hade samma fina bakhandtag som Strike Pro.....Halleluja
                  Jag lämnade in mitt PM till en fiskebutik och fick handtaget förlängt enligt mina önskemål. Snyggt arbete och spöt blev perfekt...

Kommentera

Kan bara hålla med om att powermesh spöt är grymt, men som sagt saknar lite handtag och betsöglan...

Jag undrar också om någon fiskar med diamondbacks the prince? Jag funderar på ett sånt spö för lite bullefiske mm. Räcker kastvikten till en reg bulle eller är det för mjukt?
                    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
                      Har Lamiglas den lilla öglan att fästa beteskroken i?
                      Japp!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S