Daiwa Luna Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Luna Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har jag kört några pass med Daiwat & jag är mycket nöjd, vikten samt att spöt inte alls har den påkigheten som många andra spön har

Kommentera

7,3" Sista provet kom hem idag och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med detta spö. Kastar upp till 170gr men är bäst för -150gr. Styvaste spöet i serien.
      902 Softbait är för jigg och spinnflugor -70gr.
      902 Bigtailers är upp till 120gr och är tänkt för er tail fiskare. För er som vill ha något x-tra. Mange på SPF boden i täby fiskar med ett själv och har stenkoll på läget om vad som är bra och Anus i detta segment. Ring gärna honom om du vill veta mer om spöt.

Kommentera

Jag köpte spöt för ca. 2 veckor sen och är sjukt nöjd, rullfästet är av det bästa, perfect längd och mjukt och så är det så jävla snyggt med! Mitt också ny Srike pro contest spö ligger bara åt sidan och samlar damm. Har skickat efter luna rullen från den lokala fiske-shopen och är redigt sugen på den combon.

▲ ▲

Kommentera

Har idag GLoomis 7'2" rek. upp till 3 oz som jag fiskar ALLT med. Från ~30 grams wobbler till ~120 grams jerkbeten och stora alien eel osv.

Behöver ett extra spö, skulle sextian vara nåt för mig? Hur kastar det ~35 grams zalt t.ex?
          Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
            Har idag GLoomis 7'2" rek. upp till 3 oz som jag fiskar ALLT med. Från ~30 grams wobbler till ~120 grams jerkbeten och stora alien eel osv.

Behöver ett extra spö, skulle sextian vara nåt för mig? Hur kastar det ~35 grams zalt t.ex?
            Jag har många specialicerade spön, men när jag bara har 2 spön med mig blir det följande kombo:

Daiwa Powermesh upp till 6oz - till jerkar, tailar, Bulldawg, stora Zalt o.s.v.

BFT Walker Jig 8 fot 20-70gr till jigg, spinnflugor, wobbler, skeddrag o.s.v.

Föredrar haspel till jiggfiske och BFT-spöt klarar både 6" Relax och små abborrjiggar.
            Kanske lite väl styvt till abborre, en del kliver av i förtid, men är det trångt i båten så får man kompromissa
            och det är inte så ofta jag jiggar abborre utan det blir mest efter gös.... näst efter gädda alltså......

Hade tidigare även ett Luna Predators 6'10" och visst är det ett jävligt snyggt spö, lätt o fint,
            men det kan inget som inte Powermesh () kan bättre så jag bytte bort det !
            Dessutom hade det den sämsta korken jag sett på länge, vilket borde ge dig kalla fötter om något Mascot ;-)

Kommentera

Jag använder mig just nu av 6'10 men "behöver" en ny rulle att använda på det spöet (måste ju ha minst en rulle per spö). Är riktigt nöjd med spöet än så länge, har använt det ett fåtal turer men har inte kastat något lättare än en buster med det, får återkomma i frågan angående att kasta den mindre zalten. Men det är snyggt och känns riktigt bra.
              A bad day of fishing is better than a good day of work.
              http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Ja, dålig kork är det värsta jag vet. Hellre styv, fast EVA än dålig kork.

GLoomis spöt är jag riktigt nöjd med. Hade tidigare 3 spön med mig ut ett tyngre GLoomis med Predator, ett haspel och GLoomis 7'2" men vadfan - det blir ju så mycket spön. Är man 3 man som fiskar och alla har tre blir det nio spön i båten... :/

Jag fiskar såpass lite gädda att jag vill hitta 1-2 spön som klarar det mesta. Skall testa Luna Predator 6'10" och se vad det går för!
                Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  Skall testa Luna Predator 6'10" och se vad det går för!
                  Testa på du, men jag förstår inte vad ett 180-grams spö skall tillföra på mindre wobblers om du redan har ett 3oz (~90gr) som dessutom är längre !?
                  Även om Luna nog är norra Europas svajigaste 180-grams spö ....

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                    Testa på du, men jag förstår inte vad ett 180-grams spö skall tillföra på mindre wobblers om du redan har ett 3oz (~90gr) som dessutom är längre !?
                    Även om Luna nog är norra Europas svajigaste 180-grams spö ....
                    Mindre spön i båten. Mitt GLoomis upp till 3 oz fiskar 35 grams wobblers alldeles utmärkt IMHO.
                    Min blogg

Kommentera

Får väll säga mitt om spöet med!
                      Har nu cirka 200h med spöet (nördigt att veta timmarna men det är för att min lön beror på att jag vet det), och det har hålly ihop riktigt fint..Något man inte kan säga om spöna jag todogare haft där keramikringar går till höger och vänster, korken lossnar och handtagen glappar...
                      Inga av dessa "barnfel" har jag märkt av sen och tror inte jag kommer få heller, fantastiskt skönt rullfäste som verkligen gör skillnad efter 8h ryckande..
                      Håller med att spöet styr drag upp till 70~80 gr utan problem, över detta så blir det för svajigt och du har ingen kontroll på kastet!
                      Att få ett spö som både kastar grymt och som är skönt att drilla på är 2 saker som inte går hand i hand om du frågar mig, men med Luna är det ett bra övervägande mellan det båda.
                      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04