Daiwa Luna Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Luna Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Allmana_mini Visa inlägg
    Får väll säga mitt om spöet med!
    Sponsrad av: BIOS

Blir nog tyvärr tvungen att ignorera din input, sorry

På spöt står det 130-180 gr och ingen har hittills sagt att dom tycker det är vettigt.
    Korken på mitt spö såg redan efter två månader sämre ut än spön som är flera år gamla.

Det är 2 "barnfel" enligt mig.

Håller med om att spöt är grymt snyggt och rullfästet är det bästa jag någonsin haft,
    så det gjorde att det var lite svårare att skiljas från spöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
      Sponsrad av: BIOS

Blir nog tyvärr tvungen att ignorera din input, sorry

På spöt står det 130-180 gr och ingen har hittills sagt att dom tycker det är vettigt.
      Korken på mitt spö såg redan efter två månader sämre ut än spön som är flera år gamla.

Det är 2 "barnfel" enligt mig.

Håller med om att spöt är grymt snyggt och rullfästet är det bästa jag någonsin haft,
      så det gjorde att det var lite svårare att skiljas från spöt.
      Haha, ja visst kan det verka så..
      Men om jag fick pengar eller en klapp på ryggen för att skriva snällt om dom så skulle jag gjort det betydligt fler gånger

Händer rätt ofta att jag får saker av folk på grund av att dom vill visa vad dom tycker är bra etc, och mycket av det är långt ifrån bra!

För min del så har jag funnit mig "själv" i dessa 2 jerkspön.
      För tyngre så använder jag Luna, för det lättare fisket med små jerks spinn flugor spinnare etc så har jag mitt absoluta favvo spö, ett Team Dragon som jag inte kommer på namnet på men som jag haft i många härans år och som är som en dröm att drilla fisk med..Däremot inge vidare att kasta i hårdvind med, men det kan det vara värt=)

Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Märkligt att skriva "Sponsrad av: BIOS" om man inte är det !
        Menar bara att "bevisvärdet" i det du skriver sänks lite om du får prylarna gratis/billigare
        Senast ändrad av Spy; 2009-08-20, 11:22.

Kommentera

Jag är inte sponsrad av BIOS. Har nu fiskat mitt första pass med spöt (igår) och jag måste säga att det passar mig perfekt! Busters rekommendation att spöt fiskar som bäst mellan 50-120 gram stämmer ganska bra även om jag nog tycker att det funkar på både lättare och tyngre beten.

Blev en 6.2 kilos och spöt var riktigt skönt att drilla på, följsam aktion som tröttade ut snabbt men ändå med bibehållen känsla utan att bli varken påkigt eller åt andra håller svampigt. Bra spänst i det, 6'10" är perfekt längd på ett jerkspö enligt min uppfattning.

Handtaget är underbart skönt och jag som har rätt små händer har äntligen hittat det perfekta greppet och slipper bli trött i hand och handled. Kör en Revo Toro 51HS med Strike Wire Extreme 0.41mm till detta spö.

TACK Buster!
          Min blogg

Kommentera

Nu har jag inte provat något annat jerkspö än Predatorn men jag får säga att jag var grymt nöjd med det. Det kändes inte lika påkigt som dem andra spöna i butiken och ett plus i kanten var ju looken! Riktigt snyggt.
            Kastar buster jerks och piggar utan problem men lite jobbigare blev det är jag drog på 100grammare som Esox Lucius slow sink. Visst gick det men det kändes "ansträngt".

Har dock kommit ifrån jerkfisket nu så mitt spö är till salu. Finns på säljes sidan om någon är intresserad

Kommentera

Ursprungligen postat av Snajgel Visa inlägg
              Nu har jag inte provat något annat jerkspö än Predatorn men jag får säga att jag var grymt nöjd med det. Det kändes inte lika påkigt som dem andra spöna i butiken och ett plus i kanten var ju looken! Riktigt snyggt.
              Kastar buster jerks och piggar utan problem men lite jobbigare blev det är jag drog på 100grammare som Esox Lucius slow sink. Visst gick det men det kändes "ansträngt".

Har dock kommit ifrån jerkfisket nu så mitt spö är till salu. Finns på säljes sidan om någon är intresserad
              Vilket av predatorspöna var det du hade?
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 717 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04