3 st - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 st

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

det blev 2 st buster och en salmo slider. Det är löning idág och jag ska fiska så det blir in i fiskebutiken innan och en massa jerkar. En fråga vilken salmo slider ska man ha? jag köpte den flytande abbore färg

Kommentera

Den funkar säkert bra. Angående tafsar så bör de vara åtminstone 35cm och utav hög kvalitet. De bästa tafsarna, enligt mig, är titantafsar. De kostar oftast 90-120 spänn att köpa, dock. Men gör du egna tafsar kan du komma undan med ca 50 spänn kostnad per tafs. Väljer du "vanligt" material kommer du undan betydligt billigare. Köp ordentliga tafsar dock. En stor gädda slukar en buster långt ner i svalget. Jag tycker du gjorde bra val på jerkarna! jag började själv med buster och slider och det dröjde inte länge innan gäddor på över 100cm kom upp. Den abborrefärgade slidern har en fiskekompis till mig fått en 7.5 kilos sensommargädda på bl. a... Så helt usel är den nog inte Om du ska köpa något, såköp inte allt för mycket. Jag tycker du ska ha typ 2 big bandits, 2bustes och 2 sliderstill att börja med. lika färg på dem. en ljus en mörk. Det kommer du långt på. Ofta så är det att man just tror på ett bete som det levererar. Prova dem betena så kan du köpa fler beten sen när du vet hur de känns. Personligen fiskar jag gärna med freestyler och big bandit. billigt och bra!
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Köp ett ytbete exempelvis Medic eller Dancin Raider. Roligare fiske en sommarkväll kan du inte ha.

Kommentera

tack för alla hjälp. börjar få en liten samling nu. Har varit ute på 3 pass i resultat av en liten gädda och en massa hugg tagen på en buster jerk fire tiger tror jag färger heter. Ska ut idag köpte en pig igår har hört at den är svår fiskad men det ska nog gå bra

Kommentera

En big bandit är iaf ett måste! Shallowen är inte dum! En sån tycker jag att du ska köpa om du inte redan gjort det!

Kommentera

Big Bandit Shallow i färgen skitmört
              Slider flytande mörtfärgad
              Maas marauder röd/svart

Det borde bli pengar över till en bra tafs...
              Spiggpimplare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 711 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S