Buster , Bandit eller pig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster , Bandit eller pig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Buster jerk og andre plastik beten er fine, men er også ret monotome at fiske med..

The pig kan fiskes både side-til-side og op-ned i vandet, så det holder jeg meget mere af.

Men favorit bete er selvklart mine egne Gliders bygget i træ
    Wounded Woody makes fish go crazy

Kommentera

Det är faktiskt en riktigt utmaning att ta fram den ultimata gädd / fiske väskan !
      En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Ursprungligen postat av monneee Visa inlägg
        Så sant men är man sponsrad av dom så fiskar man ju med sorter från just den leverantören
        Såg "sponsorfältet" innan jag skrev mitt meddelande. Just därför jag skrev det faktiskt.

Tycker din tråd blir aningen jävig eftersom du bara tar upp jerkmodeller som går inom ditt sponsorskap.

Kommentera

Ursprungligen postat av monneee Visa inlägg
          haha känns skönt och sitta och skriva med någon riktigt seriöst och kunning! kul att höra ! kostar gamla pigen alltså 350 - 400 kr på tradera det är bra mycket alltså men värt! Ja jag har lärt mig allt av kusinen emil som faktiskt hade turen att följa med trumman och fredrik som jobbar på en butik här i uppsala och fiska gädda i blekinge men han är i stort sett sponsrad nu så jag hoppas komma lika långt som han !

Det är inte meningen att vara dryg eller så. Jag säger bara vad jag tycker och tänker osv. Jag ursäktar om det kan uppfattas fel.

Återigen, det är grymt om du blir sponsrad. Inte alla som blir det direkt.

Mvh John
          http://www.silverbums.com

Kommentera

haha det är klart man ska skriva vad man tycker och tänker det här är ju ett forum där man ska diskutera vad andra tycker och tänker så fortsätt med det du !

Tack jag får hoppas på det !
            En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Jag håller Pig som det bästa av nämnda beten.

När det gäller den nuvarande viktningen så gick det väl till ungefär så här:

1. Odyssey sålde sina formar till CWC
              2. CWC ville att deras piggar skulle vara mer av slow-sink-karraktär. Lite inspirerade av Janne H från Finland
              3. Första laddningen piggar=på tok för viktade, dessa är nu rimligen slut i butikerna, så det är oturligt om man råkar trilla på en sådan.
              4. CWC tillverkar piggarna med mer vikt är Odyssey men mindre än första laddningen. Piggarna är mer slowsink än suspending, men är iaf inga sjunkbomber längre.

Vore kanske bra om CWC utökade sitt pig-sortiment med original-suspending-viktning. det hela är inte alls komplicerat, utan handlar bara om blyning. Floating är också bra ibland.
              Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Jag läste i en gammal Fiske för alla att det nu var Kjelle L som viktade piggarna han målade åt CWC men det låter rätt långsökt.
                Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

B. Bandit för min del. De piggar jag har sjunker som gråsten. BB shallow går att få riktigt fint häng på med ett litet päronbly i främre ringen. Har utan tvekan levererat bäst för mig, även omodifierat. Färger? Signature series, Daniel Pettersson och Trummans torsk. Annars är det gamla tånglaken som regerar.
                  En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
                  http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

är en smak sak alla fiskar bra men för mig har big bandit fiskat bäst beror nog på att den får mest tid i vattnet =)

Kommentera

jag slår ett slag för bustern! speciellt shallow modellen och papegoj färgen!
                      lr super shallow och grey shadow!
                      kalas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 726 visningar
                      0 gillar