Buster , Bandit eller pig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster , Bandit eller pig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och då är ju frågan varför man betalar dyra pengar för ett bete som säger sig ha "häng" men i själva verket sjunker som sten.
    Frågan är varför tillverkaren ens ger ut en dålig variant av piggen? Dem borde ta tillbaka varje pig och vikta dem rätt.

Alla kanske inte har möjligheten att borra och vikta själv. Det är synd om dem som köper sig nåt som inte håller det den ska.

Altyernativt dumpa priserna på dem nya piggarna. Dem är inte värda 200 + i dagsläget.

Det är ungefär som att köpa en bil med turbo, som inte har turbo.
    http://www.silverbums.com

Kommentera

haha det du säger är riktigt bra och även interesant! dom är fan inte värda 250 kr och dom flesta som borar har lärt sig själva men det kostar ju mycket att köpa en pig sen expirementera med den så blir den helt förstörd alla har inte dom pengarna, men personligen fick jag lära mig av en polare som börjat med det och det var ju det bästa !hur började du karkii?
      En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Ursprungligen postat av monneee Visa inlägg
        Så sant men är man sponsrad av dom så fiskar man ju med sorter från just den leverantören
        Nej tyvärr är inte sponsrad! än men träffade faktiskt trumman härom veckan på sportfiske mässan och tog därmed upp frågan och han sa att det klart var bustern men personligen föredrar han bandit! men själv tycker jag pigen ! men jag är ingen expert ville bara höra lite vad alla tyckte!
        Lite missvisande men men.

Men grymt om du blir sponsrad, najs och få gratis beten.

Mvh John

Kommentera

Håller med dig karki!! Om dom uppger att den ska vara suspending så ska den vara det också! Annars får dom banne mig ändra på det...

Kommentera

haha det du säger är riktigt bra och även interesant! dom är fan inte värda 250 kr och dom flesta som borar har lärt sig själva men det kostar ju mycket att köpa en pig sen expirementera med den så blir den helt förstörd alla har inte dom pengarna, men personligen fick jag lära mig av en polare som börjat med det och det var ju det bästa !hur började du karkii?
            Efter att ha tröttnat på min/mina sjunkande piggar så valde jag att borra upp hela vikten i nosen. För och vara exakt började jag med en 5mm borr för att slutligen avsluta med en 14mm borr. Tog ur vikten och testade mig fram till rätt vikt med små bly sänken och en mutter som lock. Testade i en kastrull hemma och i badkaret. Avslutade med ett lager epoxy. Det funkar hittils iaf.

Det jag menade var att det är inte okej att man ska behöva modda om ett bete som säger sig ha dem egenskaper som den inte har.

Och jag ställer mig frågan varför det blir så här? Bytt tillverkare? SNabbare tillverkning = snabbare och mer cash? = Skitprodukt.

Jag förstår även varför gamla piggen går för 350-400kr på tradera..... Den är riktigt grym med rätt häng.
            Senast ändrad av karki; 2009-04-13, 22:06.

Kommentera

Som sagt.. Inte så jäkla lätt och få tag i en pig med rätt häng, jag har två stycken med underbart häng och dom fiskar som gudar, skulle gråta blod om jag förlorade dom, har varit nära ett par gånger... Har två andra som sjunker snabbt med nosen före, helt värdelösa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
                Som sagt.. Inte så jäkla lätt och få tag i en pig med rätt häng, jag har två stycken med underbart häng och dom fiskar som gudar, skulle gråta blod om jag förlorade dom, har varit nära ett par gånger... Har två andra som sjunker snabbt med nosen före, helt värdelösa.

Precis så är det för många. Helt värdelöst.

Kommentera

haha känns skönt och sitta och skriva med någon riktigt seriöst och kunning! kul att höra ! kostar gamla pigen alltså 350 - 400 kr på tradera det är bra mycket alltså men värt! Ja jag har lärt mig allt av kusinen emil som faktiskt hade turen att följa med trumman och fredrik som jobbar på en butik här i uppsala och fiska gädda i blekinge men han är i stort sett sponsrad nu så jag hoppas komma lika långt som han !
                  Senast ändrad av monneee; 2009-04-13, 22:23.
                  En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Tjena! vilket drag funkar bäst vilket har fångat mest gäddor ? Skulle vara kul att höra lite vad folk tycker bara på kul . mvh Oscar
                    Buster kastar som sagt bättre än Big bandit men ja har tröttnat lite på båda dom betena fiskat med Bj i fem år .
                    Pig har ja aldrig gillat ja fiskar så sällan grundare än 2 meter å gör ja det så väljer ja en Zam Z tail istället . Ja tycker inte om beten som ja inte kan ha botten kontakt med .

/Fredrik

Kommentera

Hej igen!

Skrev i en tidigare tråd att det är en "match" att sätta ihop den perfekta "Fiskeväskan" för gäddfiske, den får ju inte väga allt för mycket . I viss mån platsar självklart både Buster, Big Bandit & pig där. Men det finns en uppsjö av fantastiska beten på marknaden! Speciellt från våra svenska tillverkare. Alla har ju dock inte råd med dessa och det är styrkan med Buster betena. Tyvärr kan man säga, så har jag fallit in i "Träbetesträsket", min nya kärlek är Svartzonkers beten!

Varje situation kräver ofta något speciellt och egenartat bete och oftast finns det något som funkar bättre än Buster. Manta och Big Bandit är beten med så speciell gång att man nästan måste ha dem! Svårt att hitta beten som fiskar som dem, i alla fall för Blekingefisket! Vad gäller kastegenskaper på dessa så så är tipset ett hårt svepande kast cirka 2-5 meter över ytan!

Vet inte riktigt vad jag svamlar om men kontentan är nog endå att man måste våga testa ett lite bredare spektrum av betesmarknaden för att vara förbered på så många situationer som möjligt av det nyckfulla gäddfisket!
                      Senast ändrad av Grävlingen; 2009-04-14, 08:27.
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04