jo alla har nog samma svar på frågan att just buster fångat flest för den har bra rykte och en lätt fiskad jerkbait och passar både proffs och nybörjare ! Och jo pigen ska det vara men inte jr ;D
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster , Bandit eller pig?
Collapse
X
-
Piggen är kanske främst bäst när det är lite kallare i vattnet medans t.ex big bandit är bättre när vattnet är varmare och gäddan kanske hellre tar något som verkligen märks i vattnet? Men det finns oändligt många andra faktorer som vad gäddan är präglad på att äta...?
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Pig... Buster... Big Bandit...
Vilken är bäst ? Omöjligt att svara på...
Men om jag skulle få välja ett bete så får det bli en pig, oerhört effektiv i dom flesta situationer enligt mig, men inte i alla. Om man fiskar den rätt så fiskar den ut det mesta.
Kommentera
-
Jag tycker inte Bandit kastar lika långt som Buster, därför skulle jag välja Buster! Dessutom finns Buster i sjunk, shallow och super shallow...täcker allt utom det allra djupaste fisket där jiggar och mjukbeten får göra jobbet.
Som sagt, Banditen fladdrar för mycket när man kastar tycker jag.
Har aldrig fiskat med The Pig så den lämnar jag utanför...kanske dags att testa den?
Kommentera
-
Jo det är ju olika på bandit o buster hur långt man kommer med dom men jag kan ju säga direkt att du kmr kasta mkt längre med pigen än bandit och buster och du verkar ju villja kasta långt så den kommer säkert passa just dig Så jag skulle säga att du verkligen borde testa den ! jag föredrar den både före bandit och pig! Och jag kan ju säga att jag draggit upp ett antal mer gäddor på pigen men det kanske beror på hur man fiskar från person till person pigen måste man verkligen lära sig fiska !Senast ändrad av monneee; 2009-04-13, 21:18.En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag
Kommentera
-
Är ingen kast-fetischist men är det som det var idag, sol och bleke, så vill man ju hålla sig på lite avstånd. Då behövs lite kastlängd. Blir f-n till o köpa en Pig Många har den som favorit.
Kan du rekommendera någon färg? Vilken har funkat för dig? Gärna en som går att fiska grunt och med bra "häng"...
Kommentera
-
hahah låter bra det! det beror ju på vilka vatten du fiskar i men jag som fiskar mest norr om uppsala mot kusten där vattnet är klart föredrar jag dom mest naturtrogna färgerna som t.ex abborr färgade och mörka färger men ändå inte skrikiga så fiskar du i klart vatten på dagen så gärna abborr färgade eller andra som liknar riktiga fiskar som gäddan tar men på kvällen föredrar jag riktigt orange mage med svart rygg som skinner upp lite när himlen blivit lite mörkare det är på den jag lyckats mest på !Senast ändrad av monneee; 2009-04-13, 21:33.En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PederE Visa inläggÄr ingen kast-fetischist men är det som det var idag, sol och bleke, så vill man ju hålla sig på lite avstånd. Då behövs lite kastlängd. Blir f-n till o köpa en Pig Många har den som favorit.
Kan du rekommendera någon färg? Vilken har funkat för dig? Gärna en som går att fiska grunt och med bra "häng"...
Jag har moddat om min ena. Den fick grymt bra häng och leverade lite gädda i helgen.
Bild på den moddade finns i mitt album. Inte så snygg, men effektiv. Eljohan kan intyga .
Annars gillar jag alla tre betena. Alla tre funkar bra i olika situationer.
Kommentera
-
bra svar karkii jag missade att svara på frågan om dom sjunker eller inte men du svarade klart och tydligt på den! Dom flesta gör ett litet ingrepp på pigen så att den inte sjunker så mycket dom funkar bättre i vissa tillfällen ! ska ta en tit på bildenEn bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag
Kommentera
-
Nej tyvärr är inte sponsrad! än men träffade faktiskt trumman härom veckan på sportfiske mässan och tog därmed upp frågan och han sa att det klart var bustern men personligen föredrar han bandit! men själv tycker jag pigen ! men jag är ingen expert ville bara höra lite vad alla tyckte!En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 726 visningar
0 gillar