Strike Pro Pike Range Spö. Vilket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Pro Pike Range Spö. Vilket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är väl inte längden som gör det utan hur man rycker den. Mitt spö är 6`9 och jag kan stå på knä och jerka om jag vill. Fattar inte vad ni menar att spöt är för långt och att det träffar vattenytan. Spänn upp linan när spötoppen är 30cm över ytan och för det neråt tills det är en cm över ytan. Man får då ett drag på 29cm och det borde vara mer än tillräckligt för det flesta beten eller? Ibland så är man tvingad att jerka åt sidan och det brukar sällan ställa till problem.

Kommentera

6,10 200gr

Kommentera

Jag har ett Conductor 6' - 150 gram.
        Har använt det i snart ett år, sedan jag var nybörjare inom jerkfisket.

Riktigt skönt spö. Jag tycker det fungerar perfekt. Det minsta jag kastar med det regelbundet är en ace fat flipper small, som väger 55gr. Det tycker jag fungerar superbra. Mindre saker vet jag inte hur det är att kasta.
        Större saker då; jag kastar gummibeteten på ca 170 gr som mest, men där går smärtgränsen. Men med 170gr gummi är det inte behagligt att kasta, man kommer inte jättelångt, men tillräckligt.
        Men eftersom jag så pass sällan kör med gummi så är det inget problem för mig, men om du däremot har planer på att köra mycket med gummi så rekomenderar jag nog ett annat, lite längre spö.

Att drilla fisk är inga problem, jag tycker kombinationen mellan ryggrad och känsla är perfekt i mitt spö. Hur det är att drilla stor fisk kan jag tyvärr inte uttala mig om då dessa lyser med sin frånvaro...

Jag har 2007 års modell, och vad jag hörde är skillnaden endast färgen.
        Om jag minns rätt betalade jag 799 eller kanske 899 kr för spöt. Ångrar mig inte ett dugg.

Men lycka till med spököpet, och välkommen in i jerkträsket!

Kommentera

6'10an är grym. Det skiljer inte så värst mycket i klingläng på det spöt och ett buster stiff. Den mesta extralängden sitter i handtaget. Det långa bakhandtaget ökar kastlängden rejält plus att det är MYCKET skönare att kasta med. Köp.

Kommentera

Jag har ett Contest 6'6 -150g. Har kört med det i några månader nu och tycker det funkar riktigt bra! Har hittils bara kastat stora pigen som störst (ca 120gr), men den är inga problem!
            Jerkbait ftw!

Kommentera

Spö Inköpt.

Var idag på Sportfiskehörnan i Kristianstad och handlade ett Strike Pro Pike Range Conductor 6' -150gram.

Blir ut och testa så fort jag har tid och om det inte blir is på sjöarna inom det närmaste.

Tack för alla som svarat med feedback på de olika modellerna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 718 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04