Strike Pro Pike Range Spö. Vilket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Pro Pike Range Spö. Vilket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike Pro Pike Range Spö. Vilket?

Håller på att kolla efter ett spö nu när man ska börja jerka.
    Har fastnat för Strike Pro Pike Range spöna men vet inte vilket jag ska välja.
    Vill helst ha ett spö som hanterar många jerkbaits vad gäller kastvikt.
    Dessa finns men vet ej vilket jag ska välja.

Conductor 6' - 150 gram
    Connector 6' - 150 gram, 2-delat
    Contest 6'6" - 110 gram
    Contest 6'6" - 150 gram
    Contact 6'8" - 180 gram

Skulle vara bra om det även går att kasta lite mjukbete med det också. Då lite tyngre saker och inte "vanliga" jiggar.

Tilläggas kan göras att jag är 170cm lång så jag vill inte köpa ett spö som är för långt för mig.
    Sen vill man ju gärna betala så lite som möjligt också

Hoppas någon har lite erfarenhet och tips om vad jag bör välja.

Kan rekomdera 6.8 fotaren kör med den själv allt i från 40 gr jerks till Största Alien eel
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Contest 6'6" - 150 gram är perfekt till Big bandit och den extra längden gör att den funkar marginellt bättre till mjukbeten etc. Jag är 185 lång och tycker ändå att det är lite för långt dock även om bakhandtaget är rejält tilltaget. Jag använder dessutom ett klenare spö till vanliga bustrar.
      Testa Conductor och se om det passar dig.

Dessa spön går att få tag i billigt nu under hösten när affärerna vill göra plats för nyheter.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Jag har ett Contact 6'8" - 180 gram och är supernöjd med det spöt.. Är ca 175 lång och har inga problem med att spöt är för långt. Riktigt bra att kasta med och riktigt skönt att drilla fisk på. Om du dessutom ska fiska med lite mjukbeten och tyngre saker så ska du köpa det spöt tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Könberg Visa inlägg
          Contest 6'6" - 150 gram är perfekt till Big bandit och den extra längden gör att den funkar marginellt bättre till mjukbeten etc. Jag är 185 lång och tycker ändå att det är lite för långt dock även om bakhandtaget är rejält tilltaget. Jag använder dessutom ett klenare spö till vanliga bustrar.
          Testa Conductor och se om det passar dig.

Dessa spön går att få tag i billigt nu under hösten när affärerna vill göra plats för nyheter.

Kan inte riktigt förstå att du tycker 6'6" är för långt för dig som 185 lång ?

Jag är 10 cm kortare och har dessutom ett spö som är längre och har inga problem med att det är för långt.. Men bakhandtagen på spöna är som sagt ganska rejält tilltagna, men det tycker jag bara är bra.

Kommentera

Jo, har också funderat på 6,8":aren. Har klämt lite på det nere hos handlar´n.
            Någon som vet om dom säljer det billigt nånstans, här vill de ha 1295:- för det..??

Kommentera

Jo, alla är vi olika. Fiskar man från båt så tycker jag att spötoppen ofta vill gå i vattnet, jag hade gärna kapat en bit av det, eller flyttat fram rullfästet för jag skulle gärna haft ett ännu längre bakhandtag.

Sen är det väl ingen fara att spötoppen går i vattnet heller, inte så att gäddorna bryr sig direkt, men jag stör mig.
              Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wehlin Visa inlägg
                Jo, har också funderat på 6,8":aren. Har klämt lite på det nere hos handlar´n.
                Någon som vet om dom säljer det billigt nånstans, här vill de ha 1295:- för det..??
                1295 kr är bra pris för spöt fick visserligen min billigare för att det var 2007 års modell
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Contest 6,6ft 150g - Tycker det funkar jätte bra, har ett brett register vilket innebär att man kan kasta både stora och små beten med bra känsla! Jag är 1,75 m hög och har aldrig tyckt att spöet är för långt! Köper du det spöet kommer du bli nöjd!
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Det priset gäller nog hos dom flesta sportfiskebutiker just nu...

Klart att alla är olika Könberg, olika tekniker osv.. Sen beror det ju också lite på vilken båt man fiskar ifrån.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04