Kör själv med 2st TGC5001or till både jb och spinnfiske (vikter runt 100-400gr), och mina har hållt i cirka 4år nu, så jag får väl hålla med Wreckbender
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trög Ambassadeur 5001 TGC
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggJag skulle vilja kolla på era rullar och hur ni hanterar dom, inte ska en amba skära ihop efter tre pass. Anklagar ingen men jag misstänker nåt..........
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggJag skulle vilja kolla på era rullar och hur ni hanterar dom, inte ska en amba skära ihop efter tre pass. Anklagar ingen men jag misstänker nåt..........Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggJag skulle vilja kolla på era rullar och hur ni hanterar dom, inte ska en amba skära ihop efter tre pass. Anklagar ingen men jag misstänker nåt..........
Efter 2 turer a 4-5 tim så märkte jag att den kärvade lite i invevningen och under 3.e turen så blevv det ett irritationsmoment, som tur var hade jag ett Jerkspö till med mig med en 5600 CS Pro Rocket på som nu gör sin 5.e säsong helt oklandeligt och den har ändå fått klart sämre skötsel än TGC.n.
Har ett antal Amb rullar som jag använt i flertal år som fått samma servicegrad, alltså en sötvattensavspolning om inte efter varje tur så iaf med några turers mellanrum och en demontering för smörjning 1-2 gånger per år och de funkar kanon allihopa, så TGC.n är den enda som krånglat.
Om inte den servicenivån räcker så är det illa tycker jag!
Kommentera
-
Tag isär rullens vevparti, varenda pinal skall ur, och gör alla delar rena. Tag även ur spolaxellagren och bada dem i aceton eller kemiskt ren bensin. Lätta på locket under linspridaren så knivbulten faller ut och tag isär linspridaren och gör den ren med en gammal tandborste.
När allt är rent (använd gärna citydiesel för att få bort gamla synder), smörj sedan upp den med riktiga smörjmedel så är problemet med största sannolikhet ur världen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggDu kanske har råkat ställa kastbromsen hårt? Då blir det trögt att veva..
Första gångerna jag fiskade med multirulle (5501 C3) drog jag åt kastbromsen FÖR hårt och rullen gick väldigt trögt, så kolla verkligen upp detta !!
Har du problem med kasten så aktivera fler(alla) vikter istället (om du har 6-pinnars kastbroms)
En annan sak som hänt en polare, var att en av bromsvikterna (6-pinnars kastbroms)
blivit deformerad och kommit i kläm vid montering av gaveln och rullen gick då skittrögt.
UT's förslag är naurligtvis bra men hjälper ju inte om det beror på något av ovanstående,
så kolla verkligen att inget är paj eller sitter i kläm !
Tycker det låter konstigt att den går trögt pga smuts eller bräckt vatten efter bara några turer !?
Kommentera
-
Har åxå en TGC som jag använt sedan i våras fungerar alldeles utmärkt.
Fiskar i bräcktvatten men sköljer av den i sötvatten efter varje tur och efter kanske varannan eller var tredje tur får den lite extra kärlek med isärtagning och lite olja.. Har fungerat kanon för mig!!!Fånga & Fota & Släpp i.........
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 743 visningar
0 gillar