Revo Inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

synkning

det märksju knappt på min revo att linspridaren inte rör sig. jag har inget större emot det. spridaren står still på min luna 253 också men den kastar lååångt ändå. när man har smal spole är det nog inte så stor skillnad på motståndet som blir av att spridaren inte rör sig jämfört med motståndet av den synkade linspridaren med kugghjul och evighetskruv som bromsar i kastet. sen blir det ju lite hållbarare sägs det närlinspidaren står still, dock på min luna så följer spridaren med när fisken tar lina,revon har jag inte tänkt på om det är så

Kommentera

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
      det märksju knappt på min revo att linspridaren inte rör sig. jag har inget större emot det. spridaren står still på min luna 253 också men den kastar lååångt ändå. när man har smal spole är det nog inte så stor skillnad på motståndet som blir av att spridaren inte rör sig jämfört med motståndet av den synkade linspridaren med kugghjul och evighetskruv som bromsar i kastet. sen blir det ju lite hållbarare sägs det närlinspidaren står still, dock på min luna så följer spridaren med när fisken tar lina,revon har jag inte tänkt på om det är så
      Har din Revo nypt linan någon gång ?

Kommentera

Kan varmt rekommendera Ambassadeur Classic Inshore. Stryktålig jerkrulle med dubbla stopp och högklassiga kullager.

Kommentera

Jag kör också med Revo Inshore och div andra små rullar utan linspridare som rör sig, det funkar fint bara man ser till att spridaren står i mitten när man skall ta i och få till ett harrejavvvlar kast, kastar man bara allmänt utan intentioner att få till världsrekordkast så funkar det fint utan att man bryr sig om hur linspridaren står också.
          Senast ändrad av Wreckbender; 2008-09-19, 22:24.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
            Jag kör också med Revo Inshore och div andra små rullar utan linspridare som rör sig, det funkar fint bara man ser till att spridaren står i mitten när man skall ta i och få till ett harrejavvvlar kast, kastar man bara allmänt utan intentioner att få till världsrekordkast så funkar det fint utan att man bryr sig om hur linspridaren står också.
            Då måste jag fråga vad som händer när du inte lägger linspridaren i mitten och du tar i för kung och fosterland !?

Kommentera

Då blir det skatbo.
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Någon som testat både JB rullen och Inshor. Vilken rekomenderas. Jag kör med JBn nu men det krånglar som fan hela tiden. Varit inne på service och lagning 4 gånger, Jo jag sköljer av min rulle osv efter varje tur.

Är inshoren bra att jerka med? kasta tunga Gummibeten osv?

Tacksam för svar.
                http://www.silverbums.com

Kommentera

jag älskar rullen, har funkat skit bra. har fiskat ganska mycket med den.
                  www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Kommentera

Jag har fiskat med den i snart ett år och det som har varit är att skruven som håller den högra gaveln hela tiden skruvar ur sig själv. drar åt den nästan varje fiskepass (handkraft). Sedan så lossade metallbussningen i linspridaren som tydligen fått för lite lim från fabrik. Annars är jag helnöjd, ligger helt rätt i handen och det är sällsynt med linresningar. Tidigare har jag haft Amb JB och schimano cardiff, revon är överlägsen dessa.

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
                      Någon som testat både JB rullen och Inshor. Vilken rekomenderas. Jag kör med JBn nu men det krånglar som fan hela tiden. Varit inne på service och lagning 4 gånger, Jo jag sköljer av min rulle osv efter varje tur.

Är inshoren bra att jerka med? kasta tunga Gummibeten osv?

Tacksam för svar.
                      Jag har alltid 2 spön med mig ut, jag har en JB på det ena och en classic inshore på det andra. Jag tycker att båda är mycket bra men om jag blev tvingad att välja så väljer jag Inshore.
                      Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
                      Full fart spar tid
                      http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 724 visningar
                      0 gillar