funkar ju ypperligt med att han stillastående tycker jag. Är det någon som vet hur det ska bli med den större Revo rullarna som är på gång?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo Inshore
Collapse
X
-
-
Var ute idag med rullen igen för att ge den en chans till, skit är det... det gick bra att kasta i 30min sedan började eländet igen, med ett ljudligt "weeeeeknknknkn" så låste sig rullen och busterjerket plaskade ner 4meter framför mig. Sedan hände det ca 6-7ggr till under fisketuren!! Jaja jag ska lämna in den imorgon till butiken, surt att man inte kan få en ny med en gång nu få rjag vänta i 2 veckor innan jag får den.
Tack alla som svarat.
Mvh: Johan
Kommentera
-
Prova att ta isär rullen och tvätta av centrifugal bromsen men t-röd. Det är 6st vikter i plast (tror det är det på revo inshore?) och tvätta även av glidytan som dessa vikter tar mot då du kastar.
Kan va olja/fett på vikterna och glidbanan, då kan detta fel uppstå ibland.
Blir samma fenomen på min shimano rulle iallafall.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av whimpei Visa inläggVar ute idag med rullen igen för att ge den en chans till, skit är det... det gick bra att kasta i 30min sedan började eländet igen, med ett ljudligt "weeeeeknknknkn" så låste sig rullen och busterjerket plaskade ner 4meter framför mig. Sedan hände det ca 6-7ggr till under fisketuren!! Jaja jag ska lämna in den imorgon till butiken, surt att man inte kan få en ny med en gång nu få rjag vänta i 2 veckor innan jag får den.
Tack alla som svarat.
Mvh: Johan
Kommentera
-
Är det bara jag som tycker de är grymt sköna att fiska med tack vare lågprofilen i jämförelse med de andra mer traditionella rullarna?Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggDäremot har jag märkt en riktigt störande detalj med revo inshore och det är att linspridaren inte rör sig när man kastar! Kanske något av rullproffsen kan förklara! Detta blir ju lite tokigt om man kastar ett par korta kast för att sedan "sopa" på ett rejält! Då blir det att spolen "hoppar"
Lycka till med kasten
Det jag har mest svårt för är dock att veva in fisk med vänster hand, bra när man jerkar, men inte när man får napp
/Fredrokk
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|