Revo Inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

funkar ju ypperligt med att han stillastående tycker jag. Är det någon som vet hur det ska bli med den större Revo rullarna som är på gång?
    Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Var ute idag med rullen igen för att ge den en chans till, skit är det... det gick bra att kasta i 30min sedan började eländet igen, med ett ljudligt "weeeeeknknknkn" så låste sig rullen och busterjerket plaskade ner 4meter framför mig. Sedan hände det ca 6-7ggr till under fisketuren!! Jaja jag ska lämna in den imorgon till butiken, surt att man inte kan få en ny med en gång nu få rjag vänta i 2 veckor innan jag får den.
      Tack alla som svarat.
      Mvh: Johan

Kommentera

Prova att ta isär rullen och tvätta av centrifugal bromsen men t-röd. Det är 6st vikter i plast (tror det är det på revo inshore?) och tvätta även av glidytan som dessa vikter tar mot då du kastar.
        Kan va olja/fett på vikterna och glidbanan, då kan detta fel uppstå ibland.
        Blir samma fenomen på min shimano rulle iallafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av whimpei Visa inlägg
          Var ute idag med rullen igen för att ge den en chans till, skit är det... det gick bra att kasta i 30min sedan började eländet igen, med ett ljudligt "weeeeeknknknkn" så låste sig rullen och busterjerket plaskade ner 4meter framför mig. Sedan hände det ca 6-7ggr till under fisketuren!! Jaja jag ska lämna in den imorgon till butiken, surt att man inte kan få en ny med en gång nu få rjag vänta i 2 veckor innan jag får den.
          Tack alla som svarat.
          Mvh: Johan
          Istället för att lämna den till en butik där innehavaren bara kan stå och stöna över eländet, kan du slå en signal till ABU Service på 0454 880 70 (öppet 8 - 14) och fråga om du inte kan få byta eländet mot en JB eller en Pro Rocket istället. Det skulle förvåna mig om du inte blir kungligt behandlad.
          www.utreel.com

Kommentera

Är det bara jag som tycker de är grymt sköna att fiska med tack vare lågprofilen i jämförelse med de andra mer traditionella rullarna?
            Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Nej du är inte ensam! Det är en sjukt skön rulle som kastar allt från stora jerkbaits till enkla skeddrag! Älskar min rulle förutom att det inte är synkad linspridare!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag har kört hårt med min revo i ca 6 mån nu och den funkar perfekt.
                jag ar 2 kompisar som kör med andra rullar och dom har mycket mer problem än vad jag har haft.

Kommentera

Mycket nöjd med min, lixom övriga Revos

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                    Däremot har jag märkt en riktigt störande detalj med revo inshore och det är att linspridaren inte rör sig när man kastar! Kanske något av rullproffsen kan förklara! Detta blir ju lite tokigt om man kastar ett par korta kast för att sedan "sopa" på ett rejält! Då blir det att spolen "hoppar"
                    Lycka till med kasten
                    Har stört mig på detta oxå, är van från min gamla ambassadeur att den är synkad. Borde man tajma in innan kast att den står i mitten kanske? Har mest kastat tunga drag med den och då märks det inte så mycket, lättare drag kommer jag dock inte långt med....
                    Det jag har mest svårt för är dock att veva in fisk med vänster hand, bra när man jerkar, men inte när man får napp
                    /Fredrokk

Kommentera

De nya större Revo-rullarna (Toro) kommer ha synkad spridare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 771 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04