Vill flytta upp en betesdivision till 300kr-klassen. Vilket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill flytta upp en betesdivision till 300kr-klassen. Vilket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vill flytta upp en betesdivision till 300kr-klassen. Vilket?

Tjena morsningkorsning alla experter. Jag har ett litet eminent problem. Jag vill införskaffa mig en lite exklusivare typ av jerkbait. Jag har surfat runt en del och det känns som att ett hemgjort och hemlackat är lite eller mycket bättre kvalitetsmässigt. Tänker då främst på lackning som sitter som berget och att draget ser nytt ut även efter kantstötning och diverse fiskpåhälsning. Jag är av uppfattningen att om ett drag ska få vattentid så ska jag helst älska skiten!
    Med detta i åtanke så stiger priserna upp emot 350 bananer och då vill jag försöka att inte köpa ngt som hamnar längst ner i lådan. Jag vill köpa rätt!!!
    Är det Kjelle Lundbergs Stalker, Norpan eller möjligen MB79 eller någon helt annan. Kom gärna med förslag och synpunkter

Hej !!

Tycker alla dem du nämner låter som bra val,även MB79

Sen finns det väldigt många fina Jenkarbeten, tycker när det gäller lackning så är det få som slår Smuttley!

Kommentera

En fråga bara, varför vill du gå upp till dessa?

Är de bättre än tex Buster jerk som slukar gäddor
      Mvh
      //Bärgh

Kommentera

Personligen älskar jag alla beten som fångar fisk! Ju mer fisk jag fångar på ett bete desto mer älskar jag densamme oavsett om det kostar 350+ eller 139 kr.
        För många år sedan provade jag ett för den tiden "nytt" bete; det var en Sure Catch inhandlad i Danmark. Tyckte det såg spännande ut och fångade i ganska rask takt några gäddor. Kamraten fiskade med samma bete och lyckades/misslyckades med ett kast och således slog det i iskanten med avbruten sked som följd. Gången påverkades något men plötsligt hade han ett hyperintressant grundgående bete i tafsänden!
        Något senare i samma område krokade han och landade en mycket fin 10+ på den skedlösa Sure Catch:en. Det betet kostade då ca 100 kr, ganska dassig kvalité och tillverkades av en rad olika fabrikanter bla Biltema men för oss blev det en profilstark vinnare under ett par år trots dess låga "status"!
        Visst är det kul med fina och välgjorda beten men tycker trots allt att det inte skall vara ett självändamål när man skall välja "vapen". Tror att den stora skillnaden mellan alla beten idag sitter i vem som trots allt håller i spöt/kör båten/ankrar på rätt ställe/lägger ner tid/fiskar i bra vatten. Det är viktigare än prislappen!

Kommentera

Hej, kika här: http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=40438 :-)
          www.morganlewin.se

Kommentera

Smaken är som baken...

... men i den kategorin du nu söker beten gillar jag personligen Wolfcreek bäst! Snygga och hållbara men framförallt så levererar hans beten fett med gädda!
            /D
            Stå på dig... annars gör någon annan det!

Kommentera

Det är lätt att hamna i beteskoma. Leta efter ett bete som faller dig i smaken utseendemässigt och känn efter, köp begagnat! Långkastande lite kompaktare beten med egen gång (glid) vid sakta vevning som sedan kan jerkas för vildare gång är min favorit just nu(trötta handleder) Kolla på Attitude och Lundgrens hemsidor -men för guds skull läs inte texten/beskrivningarna!

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Ursprungligen postat av Bärgh Visa inlägg
                En fråga bara, varför vill du gå upp till dessa?

Är de bättre än tex Buster jerk som slukar gäddor
                Mvh
                //Bärgh
                Jag gillar absolut BJ och en massa andra "billigare" beten men det skulle vara skoj med en riktig RR i lådan. Helst ska den inte väga så in i h-vete mycket heller. Typ 80-90g.
                Jag tror inte att dessa beten är bättre men kanske lite roligare

Wolfcreek låter spännande. Är dom svintunga?

Mvh Niclas

Kommentera

Ursprungligen postat av Ms Norrö Visa inlägg
                  Tjena morsningkorsning alla experter. Jag har ett litet eminent problem. Jag vill införskaffa mig en lite exklusivare typ av jerkbait. Jag har surfat runt en del och det känns som att ett hemgjort och hemlackat är lite eller mycket bättre kvalitetsmässigt. Tänker då främst på lackning som sitter som berget och att draget ser nytt ut även efter kantstötning och diverse fiskpåhälsning. Jag är av uppfattningen att om ett drag ska få vattentid så ska jag helst älska skiten!
                  Med detta i åtanke så stiger priserna upp emot 350 bananer och då vill jag försöka att inte köpa ngt som hamnar längst ner i lådan. Jag vill köpa rätt!!!
                  Är det Kjelle Lundbergs Stalker, Norpan eller möjligen MB79 eller någon helt annan. Kom gärna med förslag och synpunkter
                  Du ska nog vara beredd på att det är svårt att hitta träbeten som inte får skador av gäddtänder eller kantstötningar, man får som regel bättra på dom lite då och då med epoxy när gäddattackerna varit för intensiva. Däremmot kan färgen sitta bättre än på plastbeten. Men ska du köpa ett bra lätt träbete så rekommenderar jag "Attitude Shad Mini" starkt. Det ger kanonbra med fisk och kastar fantastiskt. Mycket prisvärt bete med bra "känsla".

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                    Du ska nog vara beredd på att det är svårt att hitta träbeten som inte får skador av gäddtänder eller kantstötningar, man får som regel bättra på dom lite då och då med epoxy när gäddattackerna varit för intensiva. Däremmot kan färgen sitta bättre än på plastbeten. Men ska du köpa ett bra lätt träbete så rekommenderar jag "Attitude Shad Mini" starkt. Det ger kanonbra med fisk och kastar fantastiskt. Mycket prisvärt bete med bra "känsla".
                    Kollade på Attitudarn och allt verkar ju toppen med den MEN jag e ju så hellsikes fånig när det kommer till färger och målning. Ingen av de färgerna attraherade mig som såldes där. Jag vill ju ha en sån där översnygg fiskmålning på min Rolls!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04