XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro

Såg just ett helt nytt bete från CWC/Strike Pro som heter XBuster och är en nyhet för 2009, ser rätt intressant ut. Ett slags kombinerat jerkbait och swimbait. Vad tror ni om detta?

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

shit!! verkar vara ett nice påhitt=) med utbytbar fena o allt, blir nog en sån i lådan senare.=) skitfiske på er!

Kommentera

Undrar just vad Buster själv anser om att hans namn används långt efter sitt uttåg från CWC, Känns lite ... osnyggt, kanske...

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

har han hoppat av ? varför?

Kommentera

han har väl royalty på "buster", borde iallafall ha...
          Skitfiske!
          //Johan Wallin

Kommentera

Dom har ju nästan gjort en kopia på stora freddy catwalken. :O

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
              Undrar just vad Buster själv anser om att hans namn används långt efter sitt uttåg från CWC, Känns lite ... osnyggt, kanske...

//Stefan
              Hej Gossen Ruda: Jag sålde Buster Beetle, Crappie Buster och Buster Marabou jiggar som agent till fiskebutiker åren 1972 - 1983 och jag har en Buster Magnum båt idag. Osnyggt kanske i dina ögon, men Buster jiggarna är enormt fångstsäkra än idag både på Abborre och Gös. Jag brukar jigga abborre i Mälaren med tre 7-grams Crappie Buster, en längst ner och två som upphängare. Bästa Buster-färgerna på maraboujiggarna är vita, gula och rosa.

29/6 1980 (8.30 - 21.00) hade jag Fritidsfiskarnas skribent Lasse Söderberg och Berra Mårdh som gäster i min båt vid fiske söder om Mörkö nere i Trosa skärgård. Berra, Lasse och jag började dagen med att jigga abborre med Buster-jiggarna Crappie Buster och Marabou Buster. Efter morgonpasset med Buster abborrjiggning gick vi över till gäddspinn och avslutade dagen med att ha fångat 36 gäddor mellan 5,7 kilo och 12,8 kilo. Fem gäddor vägde över magiska 10 kilo och den allra största hakade jag loss ovägd vid båtkanten. Om inte Fehmi Varli har dragit upp den bör den gäddan vara i svensk rekordklass idag!

Berra fiskade med en av mina långsamt sjunkande, grå Ingvar Westins Jätte med röda prickar. Lasse tog sina gäddor på grå och gröna Vibrotail och jag fiskade med en 27 cm ledad, egenhändigt tillverkad Saidawobbler. Det var strålande solsken hela dagen utan ett moln på himlen. Det blåste sydvästlig vind 8-10 m/sek. och vattnet var uppgrumlat av den hårda vinden. Vattentemperaturen var +14 gr.C. på 5 meters djup enligt min LEF Thermo Spotter och +16,5 gr.C. i vattenytan. De flesta gädddorna högg mellan 4 och 7 meters djup denna oförglömliga sommardag.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-23, 20:38.

Kommentera

OF: Måste varit Buster båtarna dom tænkte på nær dom namngav "BusterJerk"?
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Hej Johan och alla andra.
                  Nix jag har inga pengar på någon som helst buster försäljning så ni behöver inte oroa er för att ni betalar min hyra :-)
                  jag slutade min anställning hos dem som säljer BJ för ca 1,5år sedan och har sedan dess jobbat bakom disken på söder sportfiske. Nu för tiden så har jag bytt jobb igen och är numera anställd på BIOS och kommer att fungera som säljare i mellan sverige samt se till så att vi har de hotaste prylarna av alla :-)
                  Nu är ju inte det så lätt men till våren får ni hålla utkik efter nya spön, beten och lite allt möjligt spännande !
                  Ni som undrar något kan ni alltid nå mig på min mail här.

Ursprungligen postat av Johan Wallin Visa inlägg
                  han har väl royalty på "buster", borde iallafall ha...

Kommentera

vidare för er som gillar swimbaits kan jag rekomendera
                    http://www.ichibantackle.com/ eller http://www.japantackle.com/ där merparten av alla japans orginal beten står att finna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 367 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13