Hjälp mig vad för wobbler är det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig vad för wobbler är det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aha, för som jag fattade det rätt så är SAL141 en även med en röd rand vid magen eller har jag fattat fel ? det verkar finnas två med samma beteckning kanske det jag blev så förvirrad över?
    B15A-GFSAL141 var den jag sökte har fått tag på en till nu men det är bra att veta att du har dom i din shop blir att inhandla där nästa gång
    Senast ändrad av Mrvox; 2008-08-24, 22:53. Anledning: skrev lite fel;)

Kommentera

Hmm Nu blev jag lite förundad OF kollade din sida och förteckningarna över bomberna enda jag kan hitta där är den som jag ser med röd rand på ?
      som heter GFSAL141 men det är det ju inte på den jag inhandlade. som heter B15A-GFSAL141
      Hjälp mig att förstå

Kommentera

Ursprungligen postat av Mrvox Visa inlägg
        Hmm Nu blev jag lite förundad OF kollade din sida och förteckningarna över bomberna enda jag kan hitta där är den som jag ser med röd rand på ?
        som heter GFSAL141 men det är det ju inte på den jag inhandlade. som heter B15A-GFSAL141
        Hjälp mig att förstå
        Hej igen Mrvox; Bomber B15A-SAL141 och Bomber B15A-GFSAL141 är kromade versioner av välkända Bomber B15A-SAL25. Ingen av dessa tre färgvarianter har någon "röd rand på". Sidolinjen är rosalila på alla tre. Det är tjejer hos PRADCO som matrismålar wobblerna. Eftersom målningen sker för hand och färguppfattningen hos wobblermålarna är individuell kan färgsättningen variera något från matrismålare till matrismålare och från år till år.
        Nothing is for ever!
        Old Firehand

Ps. Gå in på www.trumman.com. Klicka på BOMBER och vidare på FÄRGFÖRTECKNING sidan 2 av 3. Ds.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mrvox Visa inlägg
          Hjälp mig att förstå
          Det är nog din webbläsare som spökar med dig den du har köpt och den som är på Trumman hemsida är samma färg som han säger så kan det skilja lite mellan wobbler till wobbler.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag och OF är långt ifrån sams i många frågor!
            Men när det kommer till färgbeteckningar och kunskap om dessa är det bara lyssna och tiga still.
            Troligen kan Leif mer än Pradco själva!

Kommentera

Nog ser det ut som en Bomber och Firehands kunskaper i ämnet är bara att lyssna till, gammal (bomber) wobblernasare som han är.
              Dock det är gott om kopior och du ska nog inte stirra dej blind på just exakt den färgkombinationen finns andra snarlika garanterar dej de fungerar lika bra ofta bara en fråga om tillfälligheter vattnets klarhet osv lycka till
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Hej!
                Alltså det är en bomber och som jag tidigare skrivit färgbeteckningen det råder ingen tvekan om det efter hjälp här inne var jag inne på olssonsfiske och inhandlade en identisk , jag såg också då att denna som jag har fanns med den röd/rosa randen på magen precis den som är på bilden på sidan 2 som OF hänvisade till med g-fleck i det var däfrör jag blev lite förvånad över att det fanns en lika med samma beteckning men som inte ser lika ut och som ändå är en bomber

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 726 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04