Hjälp mig vad för wobbler är det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig vad för wobbler är det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den är väldigt lik med bomber long 15a GFSAL 141 det som skiljer är att den inte har det där röda vid buken, Men jag tror att GFSAL 141 fiskar lika bra som denna då dom nästan är identiska.
    Kan dom inte börja stämpla alla wobbler med tillverkaren i alla fall :P
    Men som sagt får bli en Bomer 15A GFSAL141 eller ett par :>

Kommentera

Ursprungligen postat av Mrvox Visa inlägg
      Hej på er alla fiskar där ute
      nu är det så att jag har en wobbler som jag är super nöjd med och skulle vilja köpa en eller ett par till, Men problemet är att jag inte vet vad det är för wobbler har sökt lite på nätet men inte kunnat hitta modelle eller tillverkar av denna och jag kan inte minnas vart jag inhandlade denna.
      Så nu hoppas jag att någon snäll fiskar där ute kan hjälpa mig på traven

här är bilden extern länkhttp://thobbe.bloggagratis.se/14037-fiske/
      Hej Mrvox; Wobblern som du har på bild är en ur Bomber Bait Co´s "Special Salmon Colors-serie" från mitten av 1980-talet, Bomber B15A-SAL141 och den har du troligtvis köpt en gång i tiden via någon av mina återförsäljare. Själva prickarna och färgmönstret kan förändras lite år från år.Den finns även i "G-Fleck"-variant och då heter den Bomber B15A-GFSAL141. Gå in på www.trumman.com och klicka på BOMBER. Där hittar du din önskade wobbler och 100-tals andra Bomber-färger i alfabetsordning.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Ps.Tack för hjälpen Lennart Pettersson, Team Char Ds.
      Senast ändrad av Old Firehand; 2008-08-21, 15:08.

Kommentera

Den är väldigt lik med bomber long 15a GFSAL 141 det som skiljer är att den inte har det där röda vid buken, Men jag tror att GFSAL 141 fiskar lika bra som denna då dom nästan är identiska.
        Kan dom inte börja stämpla alla wobbler med tillverkaren i alla fall :P
        Men som sagt får bli en Bomer 15A GFSAL141 eller ett par :>
        Hej igen Mrvox; Under de allra senaste åren har PRADCO som äger Bomber idag börjat sätta ut namnet BOMBER på B15A. Förr var det inga problem, men eftersom det dyker upp fler plagiatörer än svampar ur jorden har PRADCO, RAPALA och andra seriösa wobblertillverkare blivit försiktigare och mera måna om att skydda sina alster.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Det skulle även kunna vara en Fish Stalker, en vobbler som nästan är identisk med bomber... dom går ungefär lika så det kanske inte spelar någon roll...
          [FONT="Comic Sans MS"][/FONT]Kolla gärna in min fiskesida Bölla´s Fiskesida

Ett missat samlag kommer aldrig åter...

Det är inte farten som dödar det är smällen...
          -Eller som vi cowboys säger,
          It´s not the fart that kill, it´s the smell

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Mrvox; Wobblern som du har på bild är en ur Bomber Bait Co´s "Special Salmon Colors-serie" från mitten av 1980-talet, Bomber B15A-SAL141 och den har du troligtvis köpt en gång i tiden via någon av mina återförsäljare. Själva prickarna och färgmönstret kan förändras lite år från år.Den finns även i "G-Fleck"-variant och då heter den Bomber B15A-GFSAL141. Gå in på www.trumman.com och klicka på BOMBER. Där hittar du din önskade wobbler och 100-tals andra Bomber-färger i alfabetsordning.
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand

Ps.Tack för hjälpen Lennart Pettersson, Team Char Ds.
            Den som du hänvisar till som kommer från 80 talet låter skumt , mycket möjligt att någon handlar har haft liggande som jag köpt av sedan dess, för jag kan nog säga att den är inköpt dom senaste 3 åren i alla fall.
            Men den påminner om GFSAL141 då den har glitter i sig , men saknar det röda på buken, Tror du som kan wobbler bra att en GFSAL141 även med det där lilla extra röda fiskar minst lika bra om inte bättre än den jag har ?

Kommentera

Nu så har jag äntligen hittat vad det är för wobbler och ett stort tack till er som har hjälpt mig på vägen dit.
              var inne på olssonsfiske i Mariestad idag och hittade en lika dan. Det skumma är att den inte är med på bombers färgkarta.
              Den Heter Bomber A-long B15AGFSAL141
              :>

Kommentera

Japp, Bomber helt klart.

Kommentera

set ut som en conrad fladen men dom brukar ha rostfria krokar

Kommentera

Om OF har sagt att det är en Bomber så är det så. Den kunskapen tänker iaf inte jag bestrida.

//Stefan
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Den som du hänvisar till som kommer från 80 talet låter skumt , mycket möjligt att någon handlar har haft liggande som jag köpt av sedan dess, för jag kan nog säga att den är inköpt dom senaste 3 åren i alla fall.
                      Men den påminner om GFSAL141 då den har glitter i sig , men saknar det röda på buken, Tror du som kan wobbler bra att en GFSAL141 även med det där lilla extra röda fiskar minst lika bra om inte bättre än den jag har ?
                      Hej igen Mrvox; "Wobblern som du har på bild är en ur Bomber Bait Co´s "Special Salmon Colors-serie" från mitten av 1980-talet, Bomber B15A-SAL141", skrev jag till dig som svar på din fråga. Det innebär inte att just ditt exemplar av en Bomber B15A-SAL141 tillverkades på mitten av 1980-talet. Den kan ha tillverkats vilket år som helst mellan 1984 och 2008. Det var "Bomber Bait Company, Gainesville i Texas som presenterade sin "Special Salmon Colors-Serie" då och för att vara helt exakt var året 1984. Har en Bomber B15A-SAL141 "G-Fleck"-glitter i ytlacken kallas den för B15A-GFSAL141.
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 726 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S