Jiggspö 8 fot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggspö 8 fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jiggspö 8 fot

Som sagt behöver lite tips på ett sånt spö, vill ha ett enkom jiggspö med glasfibertopp och på 8 fot med kastvikt på upp till 15-20 gr, ska användas ihop med Shimanorulle i 2500 storlek med flätlina och rullen finns så bara spö behövs.

Vill helst ha spön från Shimano, ABU/Berkley eller annat fabrikat som kan köpas via ABU eller Normark, vill inte ha värstingdyra spön då de sällan blir så gamla i min ägo men mellanprisklass och prisvärda.

Andra fabrikat funkar också men helst därifrån.

Tack på förhand.

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Som sagt behöver lite tips på ett sånt spö, vill ha ett enkom jiggspö med glasfibertopp och på 8 fot med kastvikt på upp till 15-20 gr, ska användas ihop med Shimanorulle i 2500 storlek med flätlina och rullen finns så bara spö behövs.

Vill helst ha spön från Shimano, ABU/Berkley eller annat fabrikat som kan köpas via ABU eller Normark, vill inte ha värstingdyra spön då de sällan blir så gamla i min ägo men mellanprisklass och prisvärda.

Andra fabrikat funkar också men helst därifrån.

Tack på förhand.
    Bara Dragon som har med glasfibertopp? www.fishmania.se

Mystery är väldigt prisvärda, vet dock inte hur det är på dom med fjolltopp.
    sigpic

Kommentera

Dessa verkar inte heller så dumma..

Sen har ju Savagegear en skön 8a fotare oxå.
      http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av BFT Visa inlägg
        Dessa verkar inte heller så dumma..

Sen har ju Savagegear en skön 8a fotare oxå.
        Jag har känt på Walker Jig-spöna och de är väldigt lätta och känsliga. Men handtagen var väldigt smala så det kanske blir obekvämt att hålla i om man har stora händer? Har dock inte provat så jag vet inte med säkerhet.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jag kör med dom spöna. 5-25 på borre å 15-40 på gös å e helnöjd.
          Rekomenderar dom starkt!!!

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
          Jag har känt på Walker Jig-spöna och de är väldigt lätta och känsliga. Men handtagen var väldigt smala så det kanske blir obekvämt att hålla i om man har stora händer? Har dock inte provat så jag vet inte med säkerhet.

Kommentera

Hittade ett 8fot UL Berkley Lightning 3-15gr som jag beställt, har flera spön i den serien både haspel och jerk och är nöjd så hoppas detta är lika bra, någon som testat just det spöt?

Det har visserligen ingen glsfibertopp men det ska väl funka ändå hoppas jag.
            Senast ändrad av Rospigg; 2008-08-08, 10:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Hittade ett 8fot UL Berkley Lightning 3-15gr som jag beställt, har flera spön i den serien både haspel och jerk och är nöjd så hoppas detta är lika bra, någon som testat just det spöt?

Det har visserligen ingen glsfibertopp men det ska väl funka ändå hoppas jag.
              Det är precis svinkasst Nu vet jag inte om "nya" generationen är bättre, men jag har ett sådant från tiden då det var IM6 och delat handtag (svart/kork) och sladdrigare spö har jag inte hittat Det flyttade till vinden när jag köpte mitt Dragon Mystery och har aldrig mera synts till

Ryggrad (mothugg) existerar inte och det är halvaktion vid varje lyft av jiggen. Vi får hoppas att dom bättrat sig! Rätt skoj och förlåtande att drilla på dock, men det förutsätter att fisken krokar sig själv.

EDIT; Du kanske kunde få byta det mot ett 7" 5-25g uppfattade det som ett helt annat spö när jag provkastat polarens ngn gång. Han är väldigt missnöjd också, men inte lika mkt som jag.
              Senast ändrad av Flodebanan; 2008-08-08, 10:27.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Det är precis svinkasst Nu vet jag inte om "nya" generationen är bättre, men jag har ett sådant från tiden då det var IM6 och delat handtag (svart/kork) och sladdrigare spö har jag inte hittat Det flyttade till vinden när jag köpte mitt Dragon Mystery och har aldrig mera synts till

Ryggrad (mothugg) existerar inte och det är halvaktion vid varje lyft av jiggen. Vi får hoppas att dom bättrat sig! Rätt skoj och förlåtande att drilla på dock, men det förutsätter att fisken krokar sig själv.

EDIT; Du kanske kunde få byta det mot ett 7" 5-25g uppfattade det som ett helt annat spö när jag provkastat polarens ngn gång. Han är väldigt missnöjd också, men inte lika mkt som jag.
                Har 8 fotaren i 10-30 gr versionen och det är kalas men kastlängderna blir lite korta emd 5-10gr jiggar så därför tänkte jag använda det lättare till det, spöna måste ha förbättrats då sen Ditt för jag upplever varken 8 elelr 9 fotarna som sladdriga eller svåra att göra mothugg med.
                Men vi får se, är jag inte nöjd så får ABU ett returpaket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 728 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04