Trasiga signa pike spön ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasiga signa pike spön ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag har/hade oxå ett signa... toppen gick av, men det berodde på att "polaren" dängde sitt spö rakt över toppen på mitt absoluta favoritspö!!! ... å vad hände? Jo signats topp gick av...

Vi nämner inga namn här, men att fiska med polare från dalarna är livsfarligt !

Kommentera

då leder vi i team tp
      5 st har vi knäkt nu i vår å föra hösten
      men va fan står det 100 gr ska det bara hålla!!!!
      vid ut kast
      det är ju ett kanon spö tills man får dagen förstörd av brott p å spöt
      fast det låter läckert då går av vid utkast då man trycket till!
      JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
      <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Någon som har tips på liknande spö som lf chopper fast lättare och smidigare?

Har letat men ej hittat ngt som klår lf chopper, vilket inte borde vara så svårt om man går upp några prisklasser.

Kommentera

Köpte nyligen ett begagnat Signa pike. FAANNN OCKSÅ !!!

Kommentera

Kan rekommendera Fenwick Techna AV 7'6" 3oz som med förlängt bakhandtag (till drygt 8 fot) påminner om ett signa pike fast kraftigare. Bakhandtaget från avkastade Signa pike fungerar perfekt att använda som förlängning.

Kommentera

titta noga mellan andra å treje ringen på tommen sett ner i från så ser man en skar i matiralet där
              kolla på ett nytt i butik i dag då jag var in bråkade
              har även sänt en fråga till leverantören och hoppas på svar redan i morgon
              på tele
              vad dom har gj el tänker göra åt saken
              så vi får se vad det blir lovar att lägga ut deras svar här på fs
              vid talade även dom att det finns en tråd här som starade 08
              så detta måste j uvara känt problem!
              <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Jag har en teori här, som jag tror kan vara sann. På Signa Pike finns inga underlindningar vid spöringarna, ringfoten ligger direkt mot klingan. Nu vet jag inte hur det är på de andra spöna som nämns i tråden, ni som har sådana skriv gärna hur det är. På ett spö som skall utsättas lite brutalare krafter så skall det vara en underlindning för att skydda klingan från ringfotens vassa tryck. Är det inte det så är risken väldigt stor för klingbrott. Kolla bara på havsfiskespöna, där är det så gott som alltid en underlindning. Och när det gäller haspel så blir det ju lite annorlunda, där hänger ju ringarna i lindningen och det blir inte samma tryck på klingan som vid ett spinnspö. På de spön som jag bygger så lindar jag alltid under ringfoten på spön som skall kasta mer än 50gr. Better safe than sorry.
                Senast ändrad av Wreckbender; 2010-06-08, 01:03.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

inget svar än men jag ger på dom en gång tiill!
                  med följade
                  ej som ni säkert redan vet så har ni ju problem med singa pike spöna på 8 fot
                  är det bara köra på å knäka flera el ska man ta och byta ut det mott från cwc i stället?
                  klart skönt spö men nu har vi i team tp knäkt 5 st på några månader
                  vi börjar bli less
                  håller ju inte ens för zam tail!!!!
                  85 gr
                  det är ju efter snokanade på fiske snacka så började det ju en tråd om detta spö
                  080521 el så
                  så det här ju ett problem ni vet om redan och inget gjort åt detta!
                  vill att någon tar konkat med mej annars kommer ni att få en pall med spön från uppsala jag hämtar helt enkelt ett nytt bara då det går av
                  men synd om våra hndlare som ska behöva ta skit för nått dom inte rår över
                  pelle
                  finna på tele
                  och jag vill någon hör av sig!!!! under torsdagen
                  om det nu finns någon så rak ryggad i ert företag!

Kommentera

Ursprungligen postat av uppsalakille Visa inlägg
                    inget svar än men jag ger på dom en gång tiill!
                    med följade
                    ej som ni säkert redan vet så har ni ju problem med singa pike spöna på 8 fot
                    är det bara köra på å knäka flera el ska man ta och byta ut det mott från cwc i stället?
                    klart skönt spö men nu har vi i team tp knäkt 5 st på några månader
                    vi börjar bli less
                    håller ju inte ens för zam tail!!!!
                    85 gr
                    det är ju efter snokanade på fiske snacka så började det ju en tråd om detta spö
                    080521 el så
                    så det här ju ett problem ni vet om redan och inget gjort åt detta!
                    vill att någon tar konkat med mej annars kommer ni att få en pall med spön från uppsala jag hämtar helt enkelt ett nytt bara då det går av
                    men synd om våra hndlare som ska behöva ta skit för nått dom inte rår över
                    pelle
                    finna på tele
                    och jag vill någon hör av sig!!!! under torsdagen
                    om det nu finns någon så rak ryggad i ert företag!

Fila lite på din svenska och dra ner tonen i ditt mail så ska du se att dom tar dig lite serriösare.

Kommentera

det tycker jag inte,
                      och att jag råkar vara dyslektiker så
                      tycker jag du inte har med det å göra!

dom har i dag ringt mej
                      deras chef åter kommer i morgon fredag då han var ledig i dag
                      få se vad dom kommer fram till för nått annars var det bara hämta nya spön så länge garantin gällde!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 705 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04