Tappa mycket fisk på the pig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tappa mycket fisk på the pig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av infect Visa inlägg
    Vilken owner krok kör du med? det finns 2 typer av spets på owner. en heter needle point och den anra heter cutting point (cutting poin är innåt böjda). cutting point är helt värdelösa i mina ögon.
    Just det, stämmer! De som fungerat sämst har varit cutting point. Needle point har nog fungerat i paritet med andra tillverkare, men inte bättre och med generell prisbild så blir de inte förstahandsvalet.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Jo, owner är sylvassa, för vassa så att dom skär i käften på fisken och därmed lossnar. Kör du med en krok så har du färre hullingar att driva in.
      Är nog lättare att köra in 6st ownerkrokspetsar i gäddan än 3 st orginalkrokarspetsar.

Ursprungligen postat av Diezel Visa inlägg
      Ska pröva det nästa gång! Och ja, på de flesta huggen har ja sett när gäddan huggit och jag har väl då reflexmässigt gjort mothugg, i det här fallet för tidigt.
      Men det är svårt att bara stå och vänta någon sekund när man vet att gäddan har betet i munnen och kan spotta ut det när som helst
      Om du känner en stöt i grejerna så betyder det att gäddan har attackerat betet, kroka så fort du kan. Ifall du ser gäddan attackera ditt bete, vänta tills du känner attacken då krokar du så snabbt du kan. Låter helt fel att vänta med att kroka när du känner en stöt?
      bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
        Är nog lättare att köra in 6st ownerkrokspetsar i gäddan än 3 st orginalkrokarspetsar.

Om du känner en stöt i grejerna så betyder det att gäddan har attackerat betet, kroka så fort du kan. Ifall du ser gäddan attackera ditt bete, vänta tills du känner attacken då krokar du så snabbt du kan. Låter helt fel att vänta med att kroka när du känner en stöt?
        Nej det låter inte helt fel att göra mothugg när man känner en stöt ! Men jag förstår vad du menar med att man gör mothugg innan gäddan hunnit hugga. Och det är väl det som är felet.
        Prövar ett tag till med Ownerkrokarna, fortsätter jag att tappa fisk byter jag till Gamakatsu eller köper mig några Eagle Claw
        Jerkbait ftw!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
          Skitsnack.

//Stefan
          Tack för det utförliga svaret.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg

Ja, det är lättare att driva in, men sen lossnar lite för mycket fiskar sen anser jag.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

hur vet man att en gädda skulle ha fastnat bättre om man haft annan krok?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
                Jag har kört Owner till mycket, men de är aldrig bättre än tvåa. Jag tycker det finns bättre krokar för de flesta ändamål.

Skicka på ett annat fabrikat så tror jag det bättrar sig. Nu uttalar jag mig utan större kännedom om betet i sig och dess krokningsegenskaper, utan endast med kunskap om krokar.

/K
                Piggen är ganska långsmal, alltså lättare att kroka med tycker jag än t.ex en högryggig jerk med stor volym som t.ex stora Fatson.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 729 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04