Ursprungligen postat av infect
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tappa mycket fisk på the pig?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggJo, owner är sylvassa, för vassa så att dom skär i käften på fisken och därmed lossnar. Kör du med en krok så har du färre hullingar att driva in.
Ursprungligen postat av Diezel Visa inläggSka pröva det nästa gång! Och ja, på de flesta huggen har ja sett när gäddan huggit och jag har väl då reflexmässigt gjort mothugg, i det här fallet för tidigt.
Men det är svårt att bara stå och vänta någon sekund när man vet att gäddan har betet i munnen och kan spotta ut det när som helstbf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggÄr nog lättare att köra in 6st ownerkrokspetsar i gäddan än 3 st orginalkrokarspetsar.
Om du känner en stöt i grejerna så betyder det att gäddan har attackerat betet, kroka så fort du kan. Ifall du ser gäddan attackera ditt bete, vänta tills du känner attacken då krokar du så snabbt du kan. Låter helt fel att vänta med att kroka när du känner en stöt?
Prövar ett tag till med Ownerkrokarna, fortsätter jag att tappa fisk byter jag till Gamakatsu eller köper mig några Eagle ClawJerkbait ftw!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggSkitsnack.
//StefanHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggÄr nog lättare att köra in 6st ownerkrokspetsar i gäddan än 3 st orginalkrokarspetsar.
Om du känner en stöt i grejerna så betyder det att gäddan har attackerat betet, kroka så fort du kan. Ifall du ser gäddan attackera ditt bete, vänta tills du känner attacken då krokar du så snabbt du kan. Låter helt fel att vänta med att kroka när du känner en stöt?How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inläggJag har kört Owner till mycket, men de är aldrig bättre än tvåa. Jag tycker det finns bättre krokar för de flesta ändamål.
Skicka på ett annat fabrikat så tror jag det bättrar sig. Nu uttalar jag mig utan större kännedom om betet i sig och dess krokningsegenskaper, utan endast med kunskap om krokar.
/KHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 729 visningar
0 gillar