Hej ! Jag köpte min 15 cm Pig för väldigt länge sen och nu har jag äntligen börjat få fisk på den. Eller inte fisk... hugg iallfall. Har haft 6 hugg på den på de senaste fisketurerna och jag har tappat allihopa! Har gjort mothugg och bytt orginalkrokarna mot Owner 1/0, men det hjälper inte... Så jag undrar; är det fler än jag som tappar mycket fisk på pig ?...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tappa mycket fisk på the pig?
Collapse
X
-
Ta bort Ownerkrokarna och sätt dit orginalkroken och prova med enbart en trekrok i aktern, det är mitt förslag. Nej, jag har inte sumpat mycket fisk på detta bete, tycker gäddorna hugger så hårt på den att inte behöver så två stycken krokar på den.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
-
Mjo, jag vill nog säga att man tappar lite oftare på pig. Men jag skulle nog säga att ytdrag generelt sett tappar fler.
Kanske beror det på att när det hugger på ett ytdrag så ser man att det är fisk.
Och när man fiskar djupare kan man förväxla med botten-napp när det egentligen är ett litet hugg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggTa bort Ownerkrokarna och sätt dit orginalkroken och prova med enbart en trekrok i aktern, det är mitt förslag. Nej, jag har inte sumpat mycket fisk på detta bete, tycker gäddorna hugger så hårt på den att inte behöver så två stycken krokar på den.
Underlättar knappast att ta bort ownerkrokarna och enbart köra med en krok som dessutom är slöare.
Tror mer på för klena och sena mothugg... Eller att gäddorna bara naffsade.bf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Diezel Visa inläggHej ! Jag köpte min 15 cm Pig för väldigt länge sen och nu har jag äntligen börjat få fisk på den. Eller inte fisk... hugg iallfall. Har haft 6 hugg på den på de senaste fisketurerna och jag har tappat allihopa! Har gjort mothugg och bytt orginalkrokarna mot Owner 1/0, men det hjälper inte... Så jag undrar; är det fler än jag som tappar mycket fisk på pig ?...
Är det flytande pig dvs pig orginal .
Prova å sätt på 2/0 om dom inte ser hopplöst för stora ut .
Förmodligen så får du slack lina alt rycker när du ser fisken .
Själv har ja börjat fiska Pig med min 9 fotare å bara vevar den rakt fram ,
fick fisk på den så sent som i dag .På pig Jr orginal å ja tappa inte fisken.
Ja har gamma 1/0 på mina.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggÄr det flytande pig dvs pig orginal .
Prova å sätt på 2/0 om dom inte ser hopplöst för stora ut .
Förmodligen så får du slack lina alt rycker när du ser fisken .
Själv har ja börjat fiska Pig med min 9 fotare å bara vevar den rakt fram ,
fick fisk på den så sent som i dag .På pig Jr orginal å ja tappa inte fisken.
Ja har gamma 1/0 på mina.
Den är suspending. Jag vill helst inte byta till större krokar därför att den sjunker för snabbt då. Men får väl försöka göra ännu bättre mothugg, verkar vara det enda jag kan göra .Jerkbait ftw!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Badfish Visa inläggMjo, jag vill nog säga att man tappar lite oftare på pig. Men jag skulle nog säga att ytdrag generelt sett tappar fler.
Kanske beror det på att när det hugger på ett ytdrag så ser man att det är fisk.
Och när man fiskar djupare kan man förväxla med botten-napp när det egentligen är ett litet hugg.
En annan sak med ytgående beten är att jägaren - i detta fall gäddan, mindre gärna är i ytan än på botten. Vilket gör att när gäddan gör ett utfall så är det mindre chans att hon vänder om, om hon missar.
Bara en tanke......
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggUnderlättar knappast att ta bort ownerkrokarna och enbart köra med en krok som dessutom är slöare.
Tror mer på för klena och sena mothugg... Eller att gäddorna bara naffsade.varför nappar det aldrig?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av andrease Visa inläggSkulle vilja säga precis tvärt om, iallafall när det gäller delen med för sena mothugg. När man ser fisken hugga gör man reflexmässigt mothugget då man ser fisken ta betet, detta är ofta för tidigt vilket gör att man rycker betet ur munnen på gäddan. Ha lite is i magen när du gör mothugget så ska du se att dom sitter där så småning om...bf
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 724 visningar
0 gillar