nya/gamla beastmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya/gamla beastmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nya/gamla beastmaster

Hade tänkt köpa ett beg beastmaster spö och undrar hur man ser skillnad på nya och gamla versionen av dom??
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Den nyare varianten skulle jag säga har olackerade partier på klingan och röda eller rödaktiga lindningar. (Rätta mig om jag har fel)
    Den "Gamla" modellen som jag har är hel-lackat och har ett lager lindning runt hela klingar av något som liknar kolfiberväv samt gul/blå/grön lindning runt öglorna..
    Har för mig att greppet är något tjockare på den nyare modellen med..

Nu kan det vara så att jag snackar i nattmössan med, det var ett tag sen jag kollade på ett nyare beastmaster, man jag hoppas det gav dig en fingervisning iaf..

Cheers!
    http://www.ettklickforskogen.se

Kommentera

jag har ett 8fot spinn upp till 40g den gammla modelen? det skönaste spö jag äger .jag har det till gös trolling.

Kommentera

Kan säga att det nya är mjukare än det gamla också, jag föredrar den gamla beastmastern även om det är tyngre. Mitt svar kanske inte hjälpe så mycket (har gett bort mitt spö så jag kan inte säga hur det ser ut) men det gamla känns mer pinnigt

Kommentera

hmm, jag tror jag har den nyare modellen, inte helt säker men aja.. =(
          På min är de iallafall som lättviktarn säger, två olackerade partier på klingan ett mindre parti och ett större parti just där "Beast Master" står.
          På båda sidor om dessa partier så är det även lindning som är guld,röd,guld. Den röda lindningen är bredare än det som är guld. Resten av klingan är som en svart lackad flammigyta. Lindningen runt öglorna är samma material och färg som klingan är beskriven:s

Men sen om detta är den nyare eller gamla modellen.. den är köpt i år hos fjällräven i övik för ca 1100 sek

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 741 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04