Vill lägga till att jag tvivlar på vikterna på ett antal av gäddorna.... Har för mig det togs en fisk som dom uppskattade till 14 kilo för att deras våg slutade vid 10. Jag har personligen aldrig sätt en sådan stor gädda men jag tycker verkligen inte den ser ut att väga 14 kilo.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Lånar tråden lite.. Har sneglat på Bromanodells spön en längre tid nu, är ute efter ett 10 fots spinnspö för hö på kusten, har aldrig hållt i ett men har sett på bilder att deras 10 fotare verkar ha så kort bakre handtag, jag gillar att ha det bakre handtaget i armhålan, om ni förstår vad jag menar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggJag tycker iallfall inte Gäddfeber är lika mycket bedrägeri som Esox Lucius, iallfall inte vad jag upptäcker när jag ser på filmer och vad jag har hört om den. Esox Lucius filmer visar man samma gäddor flera gånger, bara att man byter båt och anger annan vikt. När han sedan får "storgäddan" på mete är det en kille som står på land och drar i linan, man ser mycket väl att de inte vet vad han snackar om till 100%. Det får iallfall mig att tvivla på deras produkter.
I år har jag fiskat med BromanOdell Esox Lucius 40-140 gram jerkspö. Nu sålde jag precis det settet (en Revo Inshore lågprofilare på) som jag fiskade mest lite lättare beten med.. Nu skall jag satsa på en amba 5601 predator till våren och det lutar åt ett strike pro connector <150gram. skall försöka kombinera ner mina två set (lättjerk och lite tyngre) till ett allround till nästa säsong..Senast ändrad av mascot; 2008-11-26, 21:07.
Kommentera
-
Klagar inte på CWC, utan bromanodell. Tror du jag bryr mig om vad det kostar att producera en film? Om man gör en film och marknasför den så ska det fan vara bra. Annars är det falsk marknadsföring och jag känner mig lurad. Tyckter gäddfeber är bra, där framgår det inte tydligt ifall dom visar samma gädda, men i esox lucius framgår det tydligt och att dom anger tre olika vikter på samma gädda.... Finns nog inget jerkbete som tagit så mycket gädda som BJ (i Sverige och Finland) så är nog galet fel att säga att de inte är något att ha, och det har jag inte heller gjort. Ta en titt på marknaden så får du nog se betydligt bättre väskor, tackelstation är nog ingen sensation....bf
Kommentera
-
Kul tråd !Bromanodell är bäst,hipp hipp hura hura huraKeep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggKlagar inte på CWC, utan bromanodell. Tror du jag bryr mig om vad det kostar att producera en film? Om man gör en film och marknasför den så ska det fan vara bra. Annars är det falsk marknadsföring och jag känner mig lurad. Tyckter gäddfeber är bra, där framgår det inte tydligt ifall dom visar samma gädda, men i esox lucius framgår det tydligt och att dom anger tre olika vikter på samma gädda.... Finns nog inget jerkbete som tagit så mycket gädda som BJ (i Sverige och Finland) så är nog galet fel att säga att de inte är något att ha, och det har jag inte heller gjort. Ta en titt på marknaden så får du nog se betydligt bättre väskor, tackelstation är nog ingen sensation....
För mig har både CWC och BromanOdell bra produkter (är duktiga på olika saker till viss del..) och den ena leverantören utesluter inte den andra för min del.
Vill jag ha ett 2-delat jerkspö med EVA handtag på max 6.5 fot med fuji rullfäste och SIC ringar för under 1500 kr så anser jag att BromanOdells Esox Lucius 40-140 gram är ett av de bästa alternativen som finns på marknaden. Lätt spö, skönt EVA handtag som inte blir halkigt i regnet, 2-delat (får inte in ett endelat spö på mellan 6-7 fot i min bil..) och perfekt aktion till 40-70 grams beten. Bra känsla osv.
Vilken väska är ett bättre köp för 1200 kr??
Kommentera
-
edge tpr jerk 'r ett grymt skönt spö för så lite pengar som den kostar , endelat och ja tycker att om man vill ha ett skönt spö ska de va endelat iaf till jerk.
numera heter spöt greys envy om ja inte misstar mig .
det ät ett riktigt lätt spö med långt korkhandtag . det kastar lika lätt 40 gr som 150 gr , ett perfekt val .
och det där med bättre väska för 1200 kr , monsterbagen är nog bättre , man får med allt i den alla beten , mat , kläder , verktyg mm och om man ska vara borta o fiska tex en helvecka o testa olika metoder som jerk,spinn,jigg mm så får man plats med alla beten i den ,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inläggedge tpr jerk 'r ett grymt skönt spö för så lite pengar som den kostar , endelat och ja tycker att om man vill ha ett skönt spö ska de va endelat iaf till jerk.
numera heter spöt greys envy om ja inte misstar mig .
det ät ett riktigt lätt spö med långt korkhandtag . det kastar lika lätt 40 gr som 150 gr , ett perfekt val .
och det där med bättre väska för 1200 kr , monsterbagen är nog bättre , man får med allt i den alla beten , mat , kläder , verktyg mm och om man ska vara borta o fiska tex en helvecka o testa olika metoder som jerk,spinn,jigg mm så får man plats med alla beten i den ,
Jag har lösa betesaskar och byter ut betena i tackle station beroende på vad jag skall fiska fördagen. Enklare än att släpa på allt hela tiden IMHO.
När det gäller endelat spö så säger jag inte emot dig. Alla spön blir bättreom man bygger dem en delademen nu handlade det om 2-delade spön med EVA handtag som inteblir halt i regnet och inte spricker när solen sedan kommer fram som många korkhandtag gör.Senast ändrad av mascot; 2008-11-29, 23:01.
Kommentera
-
Max: Vid en jämförelse måste du isåfall ställa det mot Strike Pro Pike Range Connector då det är det enda 2-delade jerkspö i Pike Range. De är kanonbra, tyvärr har de dock korkhandtag som blir rätt halt när det blir blött och sedan kan spricka när det blir soligt. Men det är ju en smaksak...
1-delade jerkspön är att föredra, tyvärr är de knepiga att transportera i en mindre bil, t.ex. Pike Range är kraftigare och något "påkigare" men klarar beten över 70-80 gram helt klart bättre än BromanOdell spöna. Esox Lucius spöna är överspecade enligt min uppfattning. 250 grams modellen har ungefär samma aktion som <150 grams Strike Pro Pike Range.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar