BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har i Esox Lucius det lätta jerk spöet 40-140g och haspel 8' 30-100g men har varit och klämt på dom flesta utav modellerna i Esox serien. Det är en speciell kännsla i spöet samt att dom är väldigt lätta.
    Sen har jag några spön i Beta serien också.

Kommentera

jag menar , ditt påstående att esox lucius spöna är dem bästa på marknaden . har du tex testa daimondback , fig rig , st croix mm ? du kan inte säga att de är de bästa på marknaden utan att ha testat alla .

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
        Du kan ju börja med att ta en titt på deras film och se hur mycket dom ljuger angående vikter, antal, plats mm... det ger iallfall mig en känsla av att dom inte riktigt vet vad dom sysslar med och inte spelar enligt reglerna utan är ute efter att lura dig....

Tror inte att det bara är bromanodell som tullar på sanningen för vem har inte haft problem med beten som läcker /färgsläpp eller att flytande sjunker som stenar .
        Men jag är helnöjd med mitt bromanodell beta 40-140gr spö och ska försöka få tag på ett till/eller något annat spö i den serien.

Wobblersnidarn

Kommentera

Fiskemannen - Även om jag har vissa av dom spön du nämner så är det fortfarande bara min åsikt.
          Det är inte så att jag har konstaterat att dom ÄR dom bästa spöna på marknaden. Jag tycker det utav dom spön jag har och har testat ( vilket inte är alla i hela världen, men ett gäng)

Meningen var inte att håsa spöna utan snarare att poängtera att det är synd att Bigfisher inte testar dom pga en film..

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
            jag menar , ditt påstående att esox lucius spöna är dem bästa på marknaden . har du tex testa daimondback , fig rig , st croix mm ? du kan inte säga att de är de bästa på marknaden utan att ha testat alla .
            Brukar inte blanda mig i andras diskussioner, vill faktiskt ställa mig bakom NUtte lite, om du läser ordentligt vad han skriver så skriver han inte att det är det bästa på marknaden utan han skriver

"Esox Lucius Jerkspöet är enligt min åsikt det skönaste på marknaden..."

Som så många andra så skriver han utefter sina egna erfarenheter, jag själv tycker Zalts Svartnö är det skönaste spöt som jag haft och rekommenderar det starkt.......

Klanka inte ner på andras erfarenheter....
            Senast ändrad av Jonken; 2008-11-18, 17:20.

Kommentera

jag förstår men då kunde du ha sagt att de är de bästa jag har testat på marknaden

Kommentera

Har aldrig gillat Broman grejer innan men efter att Esox-serien dratt igång och jag fått testa så känns det som att han har satsat lite mer denna gången,

MINA korta åsikter om de spön jag använt.
                1.Buster stiff 6", kassa spöringar och lång väntetid vid service. Annars okej att fiska med.
                2.Savagear 6" jerkbait, helt okej inte det skönaste men inte långt ifrån, bra kvalitet.
                3.EsoxLucius 6,3". Helt underbart att fiska med. Kvalitén inget vidare men jag kan fått ett "fabriksfel" spö (se tidigare inlägg)

Detta är mina åsikter och jag tycker att folk som står i butik och ska köpa spö kan känna lite och se vad dom själva tycker, och kanske fundera "Tänk om mitt spö pajar när jag e ute på fiske semester"

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
                  Du kan ju börja med att ta en titt på deras film och se hur mycket dom ljuger angående vikter, antal, plats mm... det ger iallfall mig en känsla av att dom inte riktigt vet vad dom sysslar med och inte spelar enligt reglerna utan är ute efter att lura dig....
                  Trist för dig med en sån inställning. Du går miste om mycket bra produkter från både CWC och BromanOdell i alla fall.

/edit - tar tillbaka mitt påstående om att samma gädda visas flera gånger i gäddfeber - detta påstående är ett citat från detta forum...

Esox Lucius 40-140 gram 6.3" jerk har jag själv. Har tidigare ägt bl.a. Buster stiff och Strike Pro Dual Pike. Alternativet skulle för mig vara ett Strike Pro Pike Range Connector <150 gram som också är ett riktigt bra spö för ungefär samma pengar som Esox Lucius spöet.

Endelade jerkspön får bättre ryggrad och håller bättre än tvådelade men är ack så klumpiga att frakta i en liten fullastad bil t.ex.
                  Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 15:54.
                  Min blogg

Kommentera

mascot : vad har du får källa på dem påstånde angående gäddfeber ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nutte Visa inlägg
                      Som jag brukar säga till mina barn.... Det är bara på film!!
                      Synd att du missar deras spön pga att du är sur över en film.
                      Esox Lucius Jerkspöet är enligt min åsikt det skönaste på marknaden...
                      Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                      Du tar jag för givet att du också sågar allt som stavas CWC/Strike Pro med tanke på Gäddfeber där samma gädda visas 5-6 gånger men aviseras vara olika gäddor, eller???

Trist för dig med en sån inställning. Du går miste om mycket bra produkter från både CWC och BromanOdell i alla fall.

Esox Lucius 40-140 gram 6.3" jerk har jag själv. Har tidigare ägt bl.a. Buster stiff och Strike Pro Dual Pike. Alternativet skulle för mig vara ett Strike Pro Pike Range Connector <150 gram som också är ett riktigt bra spö för ungefär samma pengar som Esox Lucius spöet.

Endelade jerkspön får bättre ryggrad och håller bättre än tvådelade men är ack så klumpiga att frakta i en liten fullastad bil t.ex.

Jag tycker iallfall inte Gäddfeber är lika mycket bedrägeri som Esox Lucius, iallfall inte vad jag upptäcker när jag ser på filmer och vad jag har hört om den. Esox Lucius filmer visar man samma gäddor flera gånger, bara att man byter båt och anger annan vikt. När han sedan får "storgäddan" på mete är det en kille som står på land och drar i linan, man ser mycket väl att de inte vet vad han snackar om till 100%. Det får iallfall mig att tvivla på deras produkter.
                      bf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S