Mascot, vem är det som flyger ifrån tråden om inte du själv. Från att ha varit en fråga om skillnaden mellan två spön (som ännu inte är besvarad tror jag) så har du utvecklat den till att CWC´s gäddfeber är fusk och lurendrejeri med gädda återanvänd 5-6 ggr samt att Buster jerk kostar 99:- och tappar färgern direkt och går hål på. Samt att du antyder att den fångar mycket fisk pga att den är mest såld. Visst ska man ha ett jerkspö på max 6,5ft och det ska vara foamhandtag samt tvådelat så kanske ett Bromanspö är ditt val, då det antagligen inte finns andra som matchar detta smala kriterie. Sedan att "Kork suger åt sig vatten och sedan bara spricker". Visst har jag bara ett åttiotal spön med korkhandtag själv som aldrig spruckit men kan ju haft superflyt också Men kanske borde jag efter att stått i en av de största sportfiskebutikerna under 15 år tagit emot några hundra sådana reklamationer om så var fallet. Har sålt drygt 10000st buster jerk och haft ungefär 20-25st reklamationer på dem. Det finns verkligen beten som inte håller vidare kvalite men där passar inte BJ in kan jag upplysa om. Dessutom så guidar vi och fiskar väldigt mycket med betet och vet vad det går för och kan inte riktigt känna igen din beskrivning. Kan ingen upplysa mig om vilka sekvenser som det fuskas med gäddor i gäddfeber? Jag ser ju med lätthet att det fuskas med gäddor i Bromanfilmen och knappast är de tagna på deras egna beten heller. De nya BromaoDellspöna är ju bara en pinsam "Rip-off" på SavaGearspöna in i minsta detalj fast dyrare. Man får absolut köpa vilket spö man vill men jag ogillar skarpt när man far med osanning och felaktiga påståenden för att racka ner på bra produkter. Du får vara hur nöjd som helst med väskan och jag köpte ju själv in den för att den verkade ok och smart uppbyggd. Imponerande att ni sålt 50st under hösten och då måste ju folk vara nöjda med den. Max är både guidekund och butikskund och får gärna köpa en väska för 50% om han gillar den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Jag undrar lite vad ni har för bilar. Vi har en Volvo V50 och jag har i alla fall problem med att få in 180-190 cm endelade spön utan att behöva ha dem pekandes rakt ut mitt i bilen typ under taket. Om fyra pers åker med på en fiskeresa till Blekinge (exempel) i bilen och skall ha med sig 2 spön var så får i alla fall jag lite problem...
(Nu gäller inte exemplet mig själv i verkligheten då jag isåfall skulle slänga upp spöna på taket i ett par Bazooka transporttuber.. men jag förstår att marknaden för 2-delade spön existerar och BromanOdell har i mitt tycke gjort ett bra spö i klassen.. Jag skulle f.ö jättegärna se en endelad version av t.ex Esox Lucius serien..)
Undrar hur det funkar om jag hade haft en Nissan Micra med fyra polare som skall med....??
Henrik: Kork som spruckit när det "expanderar" pga fukt har jag varit med om en hel del, jag säger inte att det gäller alla fabrikat, men vissa och ja - kvaliteten på korkhandtag skiljer kraftigt mellan fabrikaten, självklart.
Att du sålt 10.000 busterjerkar och haft 20-25 reklamationer tvivlar jag inte alls på, men frågan är hur många som orkar reklamera ett bete för att 50% av färgen är borta efter ett fåtal gäddor...?? 1% av dessa? Ok,där har du dina 20-25... Men som sagt - betet kostar ca en hundring, och är ju mest jerkbait du kan köpa alla kategorier för den hundringen... helt klart.
Skitsamma - min poäng kvarstår: BromanOdell Esox Lucius 40-140 gram 2-delat med EVA handtag förblir ett av de 2-delade jerkspön med EVA som jag gillar och rekommenderar. Ripoff på savage gear, möjligt.
Ang gäddfeber så uttryckte jag mig slarvigt - poängen med jämförelsen var att kanske påpeka (för de som ännu inte vet om det existerar några..) att det inte handlar om vilken gäddresa till blekinge som helst med det fisket. Folk påstår att samma gädda visas flera gånger, att man fiskar i ett "resarvat" där man så att säga "påverkat" beståndetav stor gädda under rätt lång tid.. men vad vet jag, jag är ju lekman i branschen och du är ett fullblods proffs...
/EDIT Jag vill härmed ta tillbaka eventuella luddiga formuleringar kring diskussionen om Gäddfeber. Jag har uttryckt mig slarvigt. Eriksberg under tidpunkten då filmen spelades in var UNIKT i svenskt gäddfiske. Samma gädda lyfts aldrig in eller visas upp. Andra personer har påstått detta men det stämmer inte. Att däremot Eriksbergsområdet är ett avskilt område där alla inte har möjlighet att fiska är väl delvis sant som jag har förstått det.Senast ändrad av mascot; 2008-12-16, 12:49.
Kommentera
-
Takbox är ju i princip samma sak som att slänga upp en bazooka, fördelen med den är att den funkar att flyga med också. Hursomhelst, min poäng känns ganska bekräftad - bromanodells 2-delade spön är bra om man absolut vill ha 2-delat. Även Strike Pro har ju ett 2-delat i pike range, connector så även CWC verkar ju ha insett att det finns en marknad för 2-delade spön. Men jag gillar 1-delade spön bättre, blir endelat nu inför nästa säsong, trots att jag verkligen tycker det är jobbigt att transportera.
Kommentera
-
Fullblodproffs vet jag inte om jag är men koll på våra grossister och kvalité på fiskeprylar har jag skapligt. Har flera andra fabrikat av beten där reklamationerna vida överstiger 1% av de sålda betena men känns lite taskigt att såga dem här. Finns flera andra sköna tvådelade spön men med korkhandtag att välja på. Är ni fyra man i en micra på väg till blekinge med 2st spön var så lär ni föga bry er om ett par spön i taket utan tycka det är jobbigare att sitta med varsin tacklestation i knät
Ursprungligen postat av mascot
Du tar jag för givet att du också sågar allt som stavas CWC/Strike Pro med tanke på Gäddfeber där samma gädda visas 5-6 gånger men aviseras vara olika gäddor, eller???
Jag håller med om att du uttryckte dig slarvigt i ovanstående text trots att kommer med ett exakt påstående om samma gädda visas 5-6 gånger. vad har det med ett reservat att göra. Jag blev bra lack över inledningen i filmen om att det "var en helt vanlig fiskedag"... Men i övrigt så hittar de inte på och fick grymt mycket mer fisk än vad som visades i filmen. Två polare fiskade samma vatten under sista inspelningsdagen och nöp 6st över 10kg! Förklarar gärna någon gång om hela historien om filmen och vattnet Eriksberg över en fika.
Spön med korkhandtag har sålts i enorma mängder och det lär inte gå att mäta i procent utan snarare promille om antalet handtag som spricker. Kör gärna foam om du vill och jag ett gäng sådana själv också men påstå inte att korken spricker. Förövrigt upplever jag inte kork som halare än foam och inte heller som ett problem. Mitt syfte med att skriva allt det här är inte att dissa BromanOdell eller dig men ibland så kan jag inte hålla mig när jag ser uppenbara felaktigheter och jag fortsätter gärna kvalitetstråden angående beten och spön över en kaffe i butiken så kan jag kanske få förevisa dig ett par andra spön och vilka fördelar jag finner med dem. Mvh Henrik
Kommentera
-
Ja, biten om samma gädda 5-6 gånger var hörsägen citerat från det här forumet nånstans. Jag blev lika imponerad av filmen när jag såg den första gången ovetandes men när sedan ryktena började strömma in om inhängnat reservat m.m. så vart jag inte lika impad längre.
Jag får ganska klara BromanOdell-dissar signaler och det kan nog de flesta i tråden hålla med om. Vi har liksom med tackle station sålt mycket av deras spön och haft mycket få klagomål. Jag själv har inte tagit emot en enda reklamation på esox lucius serien, jo förresten - en där lacken hade "runnit" ner och bildat en ojämn het i en av ringarna..
Ni är kanonduktiga i er butik Henrik, och jag har polare som bor nära er och handlar grejor regelbundet! Ni kan era grejor, absolut, men tappa inte ödmjukheten då kommer ni gå samma väg som ni vet vilka.
Kommentera
-
Jag sticker inte under stol med att jag i mina ovanstående inlägg dissar en del av BromanOdellprylarna men ville med ovanstående förtydliga att SYFTET med att jag skrivit dessa inlägg inte är att skriva ner dem och inte heller att jäklas med dig personligen. Jag skulle som sagt var gärna ta ett vidare snack om det men anser inte att internet är helt rätt forum för sådant om man inte gör det via mail eller PM. Själva har vi reklamationer på spön från samtliga fabrikat men vissa går sönder mer än andra. Vi jobbar hårt på att ha en ärlig och rak linje på det vi säjer och drar oss inte för att kritisera leverantörer som skickar undermåliga produkter. Dock tar vi sådant muntligen med dem för att de ska skärpa till sig. CWC får sin del av kritiken ibland de med.
Kommentera
-
angående eriksberg så tycker ja inte riktigt inhägnat är rätt ord , enda som stänger ute allmänheten är nät mot ingångarna , nätet är bara över vattnet och stänger alltså inte in fisken ,
en till grej om eriksberg , de kanske kommer bli ett marinreservat och då kommer ingen få fiska där ,
har själv fiskat i eriksberg och fick inte en gädda , men sånt är livet
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar