Back to Big Bandit! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Back to Big Bandit!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

...BB är ett underbart bete, har seglat upp som en absolut favorit framförallt under senhöst/ vinter. Extra ringar har hjälpt men precis som MT sa, de små tappar man ofta ändå. Tror att det är svårt att lösa, tycker att problemet är liknande på Pigen... Så, det är bara att fiska på å leva med problemet om ingen har någon annan lösning, vilket vore kul....
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Nån som provat att borra bort öglorna och limma/skruva dit två kullagerlekande istället?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag hade likadana problem med BB´n (SR), men jag satte på en Eagle Claw 374 M Curved Point 4/0 på buken, och en likadan dock i strl 3/0 i aktern på den, efter dess har den krokat allt i dess väg! Funkar hur bra som helst, inga problem med gången eller nåt!
        Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Säger som dom flästa. Bara att nöta på att göra bättre mothug, det kan man aldrig bli förbra på.

Kommentera

Nja, jag har flera riktigt duktiga fiskepolare (FishM räknas inte dit) som anser att BB SR krokar bedrövligt i originalutförande. Teknikförslag mottages givetvis tacksamt, men de måste vara relevanta! Att kroka snabbt och distinkt med ett 8 punds-spö är självklar metodik för riktiga krokningar, hjälper dock inte här!

MVH

Kommentera

Hummm... Jag fiskar väldigt mycket med Big Bandit, Det gäller att vara med när det hugger helt klart!

Om jag ska tipsa om något så är det ju att ha mycket vevstopp, min erfarenhet säger mig att ca 75% om inte mer av huggen kommer just vid stoppet. Då man gör vevstopp gäller det alltså att vara med!!

Visst tappar man en och annan fisk på Big Bandit men jag upplever det inte som om det är värre än med andra beten...

Om jag skulle komma med något tips så är det att sätta dubbla ringar i öglan där främre kroken sitter, samt byta ut den kroken mot en storlek större 3/0, gärna gamakatsu eller hur de nu stavas, har hört att de väger lite mindre än Owner... Det kan ju va viktigt om det e shallow beten man moddar!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

själv tycker jag inte att man krokar så mycket sämre med bigbanditen än med andra beten. visst lite sämre krokar den ju men det är ju pga av betets storlek.

Kommentera

500 bommade hugg på BB! Det är inte dåligt och följdaktligen blir frågan jag måste ställa; hur många har du krokat på betet och hur många har du krokat totalt dom senaste åren?

Kommentera

Låter kanske mycket, men mina "gamla" vatten håller mycket gädda, en helsikes massa gädda! Polarna var där senast i helgen, de slutade fiska efter 55st (flugfiske) landade pga att det bara var små inne.

MVH

Kommentera

Anser du att det är storleken som är avgörande eller är det just Eagle Claw kroken?

Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inlägg
                      Jag hade likadana problem med BB´n (SR), men jag satte på en Eagle Claw 374 M Curved Point 4/0 på buken, och en likadan dock i strl 3/0 i aktern på den, efter dess har den krokat allt i dess väg! Funkar hur bra som helst, inga problem med gången eller nåt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 726 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04